וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון עמד על שלו גם מול פוטין והאפיפיור

11.1.2014 / 15:58

דני אילון, שהיה יועצו המדיני של אריק שרון שהלך לעולמו נזכר במנהל קשוח, קפדן והוגן, שידע בחוש ההומור שלו ובחריפות שכלו לצאת מה"בידוד" הדיפלומטי בו היה נתון

כמנהיג היה אריאל שרון חסר פשרות במחויבותו למדינת ישראל ולעם היהודי כולו. הוא נשא את מסעו ההיסטורי של העם על כתפיו הרחבות ותמיד חש אחריות אישית לביטחונה ולרווחתה של ישראל לה הקדיש את כל חייו. שרון היה אריה בשדה הקרב כמו גם בשדה הפוליטי-מדיני, ובחייו האישיים.

הייתה לי הזכות לעבוד תחתיו במהלך כהונתו כראש ממשלה ולהיווכח במו עיני באיכויות ההנהגה הנדירות שלו ובאומץ לבו כאדם שידע להתעלות על כל מכשול וסרב להיות מובס גם אחרי משברים אישיים ופוליטיים קשים.

מנהיגי עולם העריצו את אריק ונשאו את עיניהם אליו כשגילו את יושרתו, האינטליגנציה שלו ונכונותו לקבל החלטות אמיצות ולעמוד מאחוריהן. הם נהנו מאישיותו וחוש ההומור הייחודי שלו. הם ידעו תמיד היכן הם עומדים מולו או כפי שהיה אומר במילותיו: "הם יודעים שכן זה כן, לא זה לא, ומתי לא יכול להפוך לכן".

בפגישתו עם האפיפיור יוחנן פאולוס השני שהיה שר חוץ בשנת 1998 דנו השניים בהבדל בין "טרה-סנטה" (ארץ הקודש), לבין טרה-פרומיסה (הארץ המובטחת). גם האפיפיור הסכים כי ארץ ישראל קדושה לשלושת הדתות המונותיאיסטיות אך הובטחה ליהודים בלבד. רק מנהיג ישראלי חזק וגאה יכול להגיד באופן ישיר וללא היסוס לכס הקדוש במקום מושבו בוותיקן שארץ ישראל שייכת ליהודים.

בוס תובעני אך הוגן

אריק שרון האמין בלב שלם בצדקת דרכו של העם היהודי במדינת ישראל ומעולם לא התנצל כשדיבר ופעל למען האינטרסים של ישראל. הוא ידע לדרוש את זכויות העם היהודי בישירות בחדות ובגאווה.

כשנבחר לראשונה לראשות הממשלה בשנת 2001 הוא היה עדיין שנוי במחלוקת בקהילה הבינלאומית בכלל ובארה"ב במיוחד. אולם, כשמנהיגי העולם החלו לעבוד אתו הם גילו את שרון האמתי. הקשר האישי המיוחד שפיתח עם הנשיא ג'ורג' בוש הבן היה מבוסס על אמון וכבוד הדדים. בתקופת כהונתו של שרון כראש ממשלה הגיעו יחסי ישראל ארה"ב לשיא של כל הזמנים בתחומי הביטחון והכלכלה. התמיכה האמריקנית סייעה בהצלחת מבצע "חומת מגן" שהביא לסיום האינתיפאדה הפלסטינית השנייה, ובפעולות הלוחמה הממוקדת בטרור של צה"ל בעזה.

הערבויות שהעניקה ממשלת ארה"ב לישראל ב-2003 סייעה למשק להתגבר על המשבר הכלכלי-פיננסי שנוצר כאן באותה שנה. כאשר הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין לחץ על שרון בפגישתם בקרמלין בשנת 2001 לוותר על שטחים לטובת הפלסטינים שאל שרון במפגיע מדוע רוסיה לא תחזיר ליפן את האיים הקוריליים שכבשה ממנה במלחמת העולם השנייה. כשפוטין דחה את הרעיון השיב שרון כי "מה שטוב לרוסיה טוב גם לישראל", ובכך הסתיים לחצו של פוטין.

כבוס, שרון היה מאוד תובעני אך גם מאוד הוגן, תומך ומגבה. הוא אפשר מרחב פעולה לכפופים לו ועודד עצמאות, יוזמה ויצירתיות. הוא עצמו היה מאוד מאורגן וסדור במחשבותיו, משנתו והתנהלותו. שרון היה עקבי ובעל משמעת עצמית רבה. כבוס הוא תמיד התעניין במצב רוחם של עובדיו ובשלום בני ובנות משפחותיהם. חוש ההומור והסיפורים האגדיים שלו החזיקו אותנו בעבודה אתו עד השעות הקטנות של הלילה.

נפילתו הפתאומית של אריק שרון הייתה טרגדיה ואבדה גדולה למשפחה ולמדינה. קרב הגבורה שלו במשך שמונה השנים האחרונות כנגד כל הסיכויים מסמל יותר מכל את הדרך בה חי ומוכיח כי אריק גדול מהחיים.

דני אילון שירת כיועצו המדיני של אריאל שרון וכשגריר ישראל בארה"ב

לכל הטורים של דני אילון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully