וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל בקשה למעצרו: ראש השב"כ לשעבר גילון נמלט מדנמרק

11.1.2014 / 13:55

כרמי גילון היה אמור להשתתף בהקרנה של "שומרי סף" בקופנהגן, אך בעקבות בקשת מעצר של ארגון פרו-פלסטיני, הוא נאלץ לעזוב את המדינה. "הוא בא כדי לקדם מסר של שלום"

ראשי השב"כ לשעבר אברהם שלום, אבי דיכטר, כרמי גילון, יעקוב פרי,עמי איילון ויובל דיסקין בפרמיירה לשומרי הסף, דצמבר 2012. בן קלמר
גילון, יושב מימין, ויתר משתתפי הסרט "שומרי הסף"/בן קלמר

ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, נמלט הבוקר (שבת) מדנמרק לאחר שכמעט נעצר לחקירה. גילון אמור היה להשתתף מחר (ראשון) בהקרנה חגיגית של הסרט "שומרי הסף" בפסטיבל הסרטים היהודי בקופנהגן, בירת דנמרק, אך הוא נאלץ לעזוב את המדינה לאחר שארגון פרו-פלסטיני הגיש בקשה למעצרו. גורם במשרד החוץ אמר כי גילון עזב הבוקר את המדינה וכי לא נשקפת לו כל סכנה.

גילון הגיע לדנמרק, מדינה בה כיהן בשנים 2001-2003 כשגריר ישראל, לאחר שהוזמן להשתתף בפסטיבל הסרטים היהודי של קופנהגן. מארגנת הפסטיבל, אנה בוכריס, אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי הפסטיבל "מקדם דיון פתוח ואמיץ בסוגיות שקשורות לעולם היהודי וגם לישראל", ולכן החליטה השנה להזמין את גילון להשתתף בדיון בעקבות הסרט "שומרי הסף", בו מספרים שישה ראשי שב"כ לשעבר על תקופת השירות שלהם, וקוראים לישראל לחתור לשלום עם הרשות הפלסטינית.

הסרט שטילטל את מערכת הביטחון:
"שומרי הסף" מועמד לפרס אסיה-פסיפיק
יוצר הסרט: "נתניהו הוא סכנה קיומית לישראל"
"שומרי הסף" מועמד לפרס בתחרות קולנוע של שלום

בוכריס סיפרה כי אתמול קיבלה שיחת טלפון מפתיעה משגרירות ישראל, כאשר גילון היה על הקו. "הוא אמר לי שלצערו הוא נאלץ לעזוב את דנמרק כי ארגון נגד עינויים מתכוון לתבוע אותו", הסבירה. בוכריס הביעה תסכול רב מהנסיבות ואמרה כי "הוא בא לכאן כדי לקדם מסר של שלום, הרי השורה התחתונה של הסרט 'שומרי הסף' היא שאותם שישה ראשי שב"כ קוראים לישראל להגיע להסכם שלום. זה מרתיח שאנשים שכביכול אכפת להם מהשלום, פועלים בצורה כזו. הם קיצוניים שלא באמת מעוניינים בשלום, ורוצים רק לתקוף את ישראל".

ראש השב"כ לשעבר  כרמי גילון במסיבת עיתונאים של בכירי מערכת הביטחון לשעבר למען שחרורו של גלעד שלי, אפריל 2011. אורי לנץ
על ישראל להיאבק באלימות היהודית בשטחים "כמו בטרור לכל דבר"/אורי לנץ

גילון שלח לבוכריס מכתב אותו ביקש ממנה להקריא לאחר הקרנת הסרט, ובו הסביר מדוע נאלץ לעזוב את דנמרק. "הוא כתב במכתב דברים דומים למה שהוא אומר בסרט - שבשביל לשרוד, ישראל חייבת להגיע לשלום", סיפרה בוכריס והוסיפה כי "חבל שאצלנו בדנמרק יש אנשים שלא מסוגלים לראות את המציאות כפי שהיא. המציאות של ישראל והפלסטינים היא מורכבת, זה לא שחור ולבן. ההתנהלות של הארגון הזה נובעת מבורות וצביעות".

ערב נחיתתו בדנמרק, גילון העניק ראיון לרדיו הממלכתי הדני, במסגרתו אמר כי על ישראל להיאבק באלימות היהודית בשטחים "כמו בטרור לכל דבר". גילון הוסיף בשיחה עם העיתונאית הדנית חנה פויגל כי בתקופתו כראש השב"כ, שימוש בלחץ פסיכולוגי על נחקרים הוביל למניעה של יותר משלושים פיגועי טרור בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully