וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב פתוח למזכיר המדינה קרי

איזי ליבלר

9.1.2014 / 6:32

אדוני מזכיר המדינה,

קודם לחשיפת הצעתך ל"הסכם מסגרת", דוחק אני בך להתעמת עם המציאות.

ה"פרטנר לשלום" שלנו הוא משטר אוטוריטרי מושחת, המדכא בברוטליות כל התנגדות. הוא נותר מחויב למחיקת הריבונות היהודית באזור, ועל כן מתנגדים מנהיגיו נמרצות להכרה בישראל כמדינה יהודית. כמו כן, ה"פרטנר" שב ומבטיח לחסידיו כי השמדת ישראל היא בלתי נמנעת ומוסיף כי יעד זה יושג רק בעזרת הפעלת לחץ דיפלומטי על ישראל, וזאת במקום באמצעות טרור. האסטרטגיה שלו היא פירוק ישראל בשלבים.

אני דוחק בך, אדוני המזכיר, להודות כי בכל קנה מידה אמריקני ומערבי, הפלסטינים בנו חברה פושעת. כל מגזרי החברה - הממשלה, מערכות הדת, התקשורת ורשת החינוך - עוסקים בשטיפת מוח של העם מגילי הגן ומעלה, מתארים את הישראלים כמפלצות דמוניות ומאדירים את דמותם של המחבלים המתאבדים והטרוריסטים האיסלאמים הפנאטיים כקדושים מעונים. רק בשבוע שעבר עמיתך, דובר הרשות סאיב עריקאת, הלהיט את הקנאים על ידי האשמת ישראל ברצח יאסר ערפאת והפרחת ספקולציות, שלפיהן אנו עלולים להרוג את הנשיא עבאס.

אדוני המזכיר, תוכל לדמיין ממשל אמריקני החותר לשלום עם ממשלה שכנה, המשלמת משכורות מכספי סיוע הומניטריים לרוצחיהם האסורים של אזרחים אמריקנים, והמעניק פנסיות למשפחותיהם? האם האמריקנים יתמכו בממשלתם אם תנהל מו"מ עם שכן אשר מנהיגו מהלל את רוצחיהם הברבריים של אזרחים אמריקנים בתור גיבורים לאומיים? האם האמריקנים יעלו על הדעת להגיע לשלום עם שכן המפעיל עונש מוות על אלו המוכרים קרקעות לאחיהם?

זכור, אדוני המזכיר, כי קרוב למחצית מפלשתין מורכבת מ"חמאסטן", אותה ישות איסלאמית, פונדמנטליסטית ורצחנית, השולטת ברצועת עזה והמשגרת טילים על ערינו. לולא נוכחותה הצבאית של ישראל בעזה, חמאס כבר היה משיג בכוח את השליטה באזורים אחרים הנתונים תחת שליטת הרשות. חמאס נותר מחויב להשמדת ישראל ומצדיק את רציחתם של יהודים בכל העולם.

אדוני המזכיר, אתה הפעלת עלינו כוח שערורייתי במטרה לאלצנו לשחרר רוצחים עם דם על הידיים, וזאת כדי "לעודד" שכן עוין להסכים לפתיחת משא ומתן. האם תוכל להצדיק מוסרית את שחרורם של מחבלים שהורשעו ברצח נשים וילדים? ישראל מעולם לא ביקשה מארה"ב או מכל מדינה אחרת ללחום במקומה. אנו מבינים כי בסופו של דבר, עלינו לסמוך רק על עצמנו. אין זה נתפס כי נשקול להעביר כל היבט של ביטחוננו בקבלנות לגורם שלישי, ובתוך כך לארה"ב.

כמו כן, אמצעים טכנולוגיים לבדם אינם יכולים להגן על גבולותינו. בעוד החלטת האו"ם 242 מכתיבה בבירור כי נזכה לגבולות בטוחים וניתנים להגנה - דבקות בקווי שביתת הנשק מ?1949, המספקים לישראל מותניים של 24-14 ק"מ בסך הכל, תמיט סכנה על דורות העתיד שלנו. יש הכרח כי אנו נשמר עומק ונוכחות צה"לית בבקעת הירדן. נושאי הביטחון הללו יסודיים לביטחונה של ישראל.

זאת ועוד, מציע אני בכבוד, אדוני המזכיר, כי תחשוב היטב קודם שאתה מייעץ לישראל בנוגע לאינטרסים שלה (דמיין היכן היינו היום אילו היינו חולקים את האופטימיות שלך בנוגע לנשיא הסורי אסד והיינו נשמעים להצעתך לוותר על רמת הגולן). ידידותה של ישראל עם ארה"ב היא מוחלטת ומבוססת על ערכים משותפים אמיתיים. נוסף על כך, אנו נשענים על תמיכתה הצבאית והדיפלומטית של ארה"ב ומעריכים במיוחד את הסיוע הצבאי שהעניק ממשל אובמה, שהתעלה על כל קודמיו.

תחת זאת, אני דוחק בך להניח בצד את הקורקטיות הפוליטית הקונבנציונלית ולהכיר בכך כי חששותינו נוגעים לחייהם של ילדינו ונכדינו, ולעתיד האומה שלנו. אני מתפלל כי תוכל לתרום להגשמתנו את החזון המקראי של הנביא ישעיהו ותאפשר לישראלים ולפלסטינים להניח בצד את נשקיהם ולעבוד יחד למען שיפור כלכלי וחברתי לכל תושבי האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully