וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות חוזרות בבית שמש: מאיפה יגיע התקציב?

9.1.2014 / 8:50

פסילת הבחירות בעיר המפולגת יצרה תקדים - מבחינת החוק, המדינה לא תממן את הבחירות החוזרות, למרות החלטת בית המשפט לקיימן. המפלגות השונות החלו באיסוף תרומות באינטרנט

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא מוותרים על בית שמש". הפגנת תושבים נגד הזיופים בבחירות, לפני כשבועיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם המדינה עשויה לפגוע בזכות הדמוקרטית לבחירות תקינות בבית שמש? על פי החוק, כל סיעה מקבלת מימון ממשרד הפנים לפי מספר המנדטים שקיבלה. במהלך הבחירות, המפלגות בונות תקציב על פי הערכה של מספר המנדטים שיקבלו, והבנקים מאשרים הלוואות שמוחזרות בדיעבד במימון המדינה לאחר הבחירות.

פסילת הבחירות בעיר, עם זאת, יצרה תקדים שהחוק לא יודע כיצד להתייחס אליו. למעשה, משרד הפנים לא מעניק תקציב נוסף לבחירות חוזרות. אם לא ישונה החוק הקיים - המדינה פשוט לא תממן את הבחירות בבית שמש.

עוד בוואלה! חדשות:
ארה"ב מפשירה מהקיפאון: "נזקי הסופה - 5 מיליארד דולר"
חרדים הפגינו: "רוצים להתפלל על קבר הרב יוסף"
מכוני הפסיכומטרי על הרפורמה: "ניערך לעולם החדש"

כדי להתמודד עם הסוגיה, החליטו אנשי "בית שמש הציונית" להעלות קמפיין לגיוס תרומות לבחירות החוזרות באינטרנט, דרך אתר תמיכת ההמונים "מימונה". המטרה אליה מקווים חברי המחנה הציוני להגיע הוא תקציב של 100 אלף שקלים. עד כה, הושגו 5,380 שקלים שנתרמו על ידי 37 משקיעים.

תחת הסלוגן "לא מוותרים על בית שמש", פורסם סרטון בו מועמד המחנה הציוני, אלי כהן, פונה אל הגולשים ומבקש מהם לתרום מכספם להצלחת המחנה בבחירות החוזרות. "במהלך הבחירות האחרונות התבצעו בעיר זיופים במערכת הבחירות על ידי המפלגות החרדיות ותומכי המועמד החרדי", כהן טען בסרטון, "בית המשפט קבע באופן ברור על קיומם של בחירות חוזרות. כיום אני ניצב מולכם בבקשה לסייע לנו על ידי תמיכה כספית".

ממטה אלי כהן נמסר: "אנו קוראים לכלל תושבי ישראל שחשובה להם הדמוקרטיה בישראל לסייע לנו, כי הבחירות האלה הם קודם כל בין אלה שניסו לפגוע בדמוקרטיה על ידי זיופים ושקרים, לבין המחנה שמאמין כי הרוב בבית שמש רוצה עיר רב תרבותית שנותנת מענה לכולם. חשוב לציין כי ניתן למחנה החרדי האפשרות לערער על תוצאות המשפט עד יום חמישי, אולם גורמים משפטיים מעריכים כי לערעור אין סיכוי רב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully