וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה חוששים: מבקשי המקלט יעברו למחאה אלימה

8.1.2014 / 17:11

למרות שעד כה המחאה מתנהלת בשקט, במשטרה נערכים לאפשרות שפעילי שמאל יתסיסו קבוצות קיצוניות בקרב הזרים ויגררו אותם לפעולות אלימות, בהן התפרעויות ברחובות וחסימת כבישים

מערכת וואלה!

מאת: יוסי אלי

מחאת מבקשי המקלט, שפתחו בתחילת השבוע בשביתה כללית עד להודעה חדשה, מתנהלת עד כה על מי מנוחות. מובילי המחאה דואגים לשמור על הסדר במהלך פעולות המחאה – ואפילו דואגים לנקות אחריהם את אתרי ההפגנות. במשטרה לא צופים הידרדרות רצינית במחאה בשלב זה, אך במקביל נערכים לאפשרות שהמחאה תעלה מדרגה.

עוד על מאבק מבקשי המקלט בוואלה!:
היום: מבקשי המקלט הפגינו מול הכנסת, נאסרה כניסתם
אתמול - הזרים הודיעו: ”השביתה תימשך עד להודעה חדשה”
דני אילון מסביר כיצד לא תהפוך המחאה למשבר מדיני

הפגנת הפליטים מול הכנסת במחאה על אי קבלת אשרות שהייה. ינואר 2014. טלי מאייר
מבקשי המקלט מפגינים מול משכן הכנסת, היום/טלי מאייר

באמצעות מעקב מודיעיני צמוד, במשטרה מנסים לזהות קבוצות קיצוניות של מבקשי מקלט שעלולות לייצר פרובוקציות אלימות. בין היתר, המשטרה נערכת לצעדה המונית לעבר לשכת שר הפנים, גדעון סער, או התפרעויות ברחובות שיכללו ניפוץ שמשות ראווה וחלונות כלי רכב. אפשרות אחרות היא שמבקשי המקלט ינסו לשבש את שגרת החיים באמצעות חסימת כבישים ראשיים ושיבוש התנועה. החשש הוא שפעילי שמאל ישראלים יתסיסו את מבקשי המקלט ויגררו אותם לפעולות אלימות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגנת הפליטים מול הכנסת במחאה על אי קבלת אשרות שהייה. ינואר 2014. טלי מאייר
ההפגנה בירושלים, היום/טלי מאייר

היום נכנסה המחאה ליומה הרביעי. כ-8,000 מבקשי מקלט הפגינו בגן הוורדים שמול משכן הכנסת בירושלים, נגד מדיניותה של ממשלת ישראל בעניינם. במהלך ההפגנה הגישו נציגיהם, באמצעות חברי כנסת, לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב רשמי, שבו ביקשו ממנו הידברות משותפת שתוביל לפתרון הבעיה, כהגדרתם.

במקביל, מרחק כמה עשרות מטרים מהמפגינים, התרחשה דרמה לא קטנה, כאשר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, דחה את בקשתם של ארבעה מחברי הבית לאפשר לנציגי המפגינים להיכנס לדיון בנושא ההפגנות. מלכשתו של אדלשטיין נמסר כי הסירוב הגיע על רקע "המתיחות והאווירה הציבורית הכללית, והחשש כי כניסת המסתננים המוזמנים לכנסת עלולה לגרום לפרובוקציות בתוך המשכן ואף להיגרר לכדי אלימות ולהפרת הסדר". מדובר כאמור בצעד בעייתי, בלשון המעטה, שכן לחברי הכנסת זכות מלאה להכניס אורחים שהוזמנו על ידם למשכן.

הפגנת הפליטים מול הכנסת במחאה על אי קבלת אשרות שהייה. ינואר 2014. טלי מאייר
יו"ר הכנסת אסר על מבקשי המקלט להיכנס למשכן/טלי מאייר

מנתונים שפרסמה רשות האוכלוסין וההגירה עולה כי מאז שנת 2009 הוגשו ליחידה המטפלת בבקשות מקלט כ-1,800 בקשות מקלט, מהן 1,150 בקשות של אריתראים ו-650 בקשות של אזרחי סודאן. 155 בקשות נדחו, 420 בקשות של שוהי כלא סהרונים ומתקן חולות נמצאות בהליך בדיקה ובאשר ל-250 בקשות הועברה המלצה בעניינם לוועדה מייעצת שאמורה לגבש החלטתה. עד כה, אף בקשה למעמד של פליט לא התקבלה על ידי המדינה.

הפגנת מבקשי המקלט בירושלים. טלי מאייר
מבקשי המקלט מפגינים בדרישה לחופש, היום/טלי מאייר
הפגנת מבקשי המקלט בירושלים. טלי מאייר
דגל אריתריאה מתנוסס בירושלים, היום/טלי מאייר
הפגנת הפליטים מול הכנסת במחאה על אי קבלת אשרות שהייה. ינואר 2014. טלי מאייר
הפגנת הפליטים מול הכנסת במחאה על אי קבלת אשרות שהייה. ינואר 2014/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully