וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה בחינוך: פטור מפסיכומטרי ושינוי בבגרויות

8.1.2014 / 8:15

משרד החינוך יודיע היום על ביטול הפסיכומטרי כתנאי לקבלה ללימודים גבוהים. בחינות הבגרות יתחילו מכיתה י"א, והן יכילו כ-70% מחומר הלימוד. הציון הסופי יתבסס גם על עבודת חקר

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, אבי כהן; עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

משרד החינוך צפוי להודיע היום (רביעי) על רפורמה מקיפה בנושא בחינות הבגרות - כשהקו המנחה הוא הרצון להעמיק את הלמידה ולהפחית את השינון. השינוי הדרמטי ביותר יהיה ביטול חובת הבחינה הפסיכומטרית כתנאי לקבלה ללימודים גבוהים.

עוד בנושאי חינוך:
משרד החינוך: שיעור הזכאות לבגרות עלה ל-49.8%
דעה: האם חינוך לצניעות ימנע את האונס הבא?

עיקרי הרפורמה בחינוך. שאטרסטוק, עיבוד תמונה
עיקרי הרפורמה בחינוך/עיבוד תמונה, שאטרסטוק

אחרי ההודעה על קיצור החופש הגדול ליסודיים, מגיעה בשורה גם לתלמידים בבתי הספר התיכוניים. היום בשעה 16:00 תכונס מסיבת עיתונאים במעמד מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן - שבמרכזה הודעה על ביטול בחינות הבגרות בכיתות י', והחלתן על תלמידי י"א וי"ב בלבד. עוד צפויה הרפורמה לכלול צמצום של מספר הטפסים של כל בחינה.

מהתכנית "ישראל עולה כיתה" עולה כי על מנת לעודד למידה משמעותית וכדי להבטיח שהתלמידים יהיו בקיאים בנושאים הנלמדים - בחינת הבגרות תקיף רק 60%-70% מהחומר הלימודי. הציון הסופי במקצוע ייקבע גם על בסיס עבודת חקר, שתקיף - כך נראה - כ-30% מהחומר. מועדי ב', שלרוב ניגשו אליהם תלמידים שמעוניינים לשפר ציון, יתאפשרו בעתיד רק לכאלו שנכשלו.

אף שהייתה כוונה להוריד דרמטית את מספר המקצועות בהם חלה חובת בגרות, כעת נדמה שהרעיון הזה ירד מהפרק - ואין תכנון לבטל בגרויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
מספר הבגרויות לא ירד/בן קלמר

במשרד החינוך, שם כבר התבטאו בתקופה האחרונה כמה פעמים נגד הבחינה הפסיכומטרית, אשר גורמת לצעירים לבזבז שנה בחיים - צפויים להודיע על ביטול החובה בבחינה כזאת כתנאי סף לקבלה למוסדות האקדמיים. מעתה, יתאפשר להתקבל ללימודים גבוהים על בסיס ממוצע הבגרויות בלבד ולא על בסיס מדד משוקלל של בגרויות ופסיכומטרי. כבר היום יש מסלולים באקדמיה שאפשר להתקבל אליהם בלי פסיכומטרי, והכוונה היא להרחיב את מספר המסלולים הללו.

יצוין כי הבחינה הפסיכומטרית לא תבוטל לגמרי - והיא תהווה מדד לקבלה לאקדמיה רק עבור אלה שממוצע הבגרויות שלהם נמוך, או עבור אלה שאין להם כלל ממוצע בגרויות.

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
השאיפה במשרד החינוך היא לעבור משינון ללימוד. תלמידים בבחינת בגרות/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully