וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנושאים מעורפלים, רבים מגששים

דן מרגלית

7.1.2014 / 8:31

לפני שיצא לגיחה קצרה בארצו - שכן כבר בשבוע הבא יהיה באירופה ואפשר שיקפוץ למזרח התיכון - קבל ג'ון קרי כי הצדדים עוסקים בהפרחת בלונים מדיניים. הוא אינו יודע מניין צץ הקשר הגורדי כאילו הכרה פלשתינית בישראל כמדינה יהודית מותנית בהסכמה לנוסחה הפותחת צוהר להכיר ב"זכות השיבה" של צאצאי הפליטים מ?1948.

נכון שבמפגשיו הגדושים והעמוסים בירושלים וברמאללה עם בנימין נתניהו ואבו מאזן הועלו רעיונות שונים. אחד הודלף מבניין המוקטעה והיה לו יסוד: על הנהר בבקעת הירדן יפקחו פטרולים משותפים של ישראלים, אמריקנים וירדנים ויסופחו גם משקיפים פלשתינים, שאינם במעמד של חיילים. זה עונה על רצונה של ירדן לכווץ ככל האפשר את הנוכחות הפלשתינית, ועל תביעת ישראל כי חייליה יסרקו את הקו, ואם האמריקנים יציעו להצטרף - בירושלים הם תמיד יתקבלו כידידים.

כל עוד רוב הנושאים מעורפלים משתלטים על כלי התקשורת המלהגים. אהוד אולמרט העיר אתמול כי ראש ממשלה שאינו עושה שלום הוא "טמבל". אך הרי הוא לא עשה שלום. לא מפני שלא רצה, אלא מכיוון שאבו מאזן חמק. לא סתם חמק, אלא נהג כך למרות ויתורים מרחיקי לכת של אולמרט, שכללו אפילו הכרה בזכות השיבה. אז ידע אולמרט להתגונן בטענה כי אבו מאזן פרח ונעלם, אבל ככל שחלפו השנים שינה את דגשיו. לפי נאומיו בשנתיים האחרונות ישראל אשמה יותר מהפלשתינים בהיעדר השלום.

ליברמן פתח ברומן מדיני עם האמריקנים

הוא הדין גם בלהג המתעתע של אביגדור (איווט) ליברמן. לזכותו אפשר לרשום שתי עובדות: הצעתו להעביר את היישובים הערביים בתחומי ישראל לריבונות פלשתינית היא כבר בת שש שנים. עתה הוא רק חידש אותה. העובדה האחרת, שהיא מקובלת גם על כמה בכירים אחרים. אך כולם יודעים כי מדובר בנושא דליק, ואם אפשר להעלותו צריך לעשות זאת בלחש, בחדרי חדרים, בשלב האחרון של שרטוט המפות ולא כשמדובר בסך הכל במסגרת להסכם בדבר הארכת המשא ומתן.

לא רק זאת, ליברמן פתח ברומן מדיני עם האמריקנים - וזה טוב לנוכח המקלות שתקע בגלגלי מרכבת המשא ומתן של נתניהו עד לפני זמן קצר - אבל כמאהב להוט הפריז עד כדי אמירה כי לא תהיה הצעה טובה מזו שהביא קרי. בעברית פשוטה, כזה ראה וקדש כי לאחר מכן גם זה לא יהיה. אין בעיה שהוא מביע דעה כזאת, אבל למה עכשיו? מוקדם מדי, מאוחר מדי.

עתה רבים מגששים. הימין בליכוד הבחין כי בישיבת הסיעה התבטא נתניהו ששום יישוב לא ייעקר ביהודה ובשומרון, אבל שיש שטחים בלתי מאוכלסים בישראל הישנה. מה זה? התהיות ימתינו לסיבוב הבא. עתה קרי נסע וליגעים בלאות במשא ומתן עימו מובטחת הפוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully