וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה? בארה"ב לא מאשימים את השלטון

גבי אביטל

6.1.2014 / 6:00

"הכל מדברים על מזג האוויר אך איש אינו עושה דבר בקשר לכך", אמר פעם הסופר האמריקני מארק טוויין. אני מניח שזו היתה אמירה לא מתוך ייאוש כי אם מתוך הכרה שמול איתני הטבע, לעיתים מנמיכים קומה.

בימים אלה מתרגשת לה סופת שלגים עזה בארה"ב. כ?140 מיליון אמריקנים ירגישו היטב את הטמפרטורה הנמצאת מתחת לאפס, והרשות המטאורולוגית בארה"ב הזהירה בזו הלשון: "תתכוננו לקור שחודר את העור והעצמות, קור שלא היה כבר יותר מ?20 שנה". בקנדה שורר קור של 40 מעלות מתחת לאפס, אבל מן הסתם זה פחות מעניין את התקשורת.

הסופה "הרקולס" מקפיאה את צפון-מזרח ארה"ב. ינואר 2014. AP
כ?140 מיליון אמריקנים ירגישו היטב את הטמפרטורה. הסופה בארצות הברית/AP

אין לי חיבה יתרה לשלג, ובוודאי לא לקור העז. אולם מייד מתבקשת לה ההשוואה בין התנהלותן של רשויות המדינה בארה"ב לאלה בישראל. במדינת מינסוטה זקני המקום לא זוכרים סופה שכזו, אף שבעצם רק לפני 20 שנה היתה אחת כזו. בכלל, יש לנו כבני אנוש נטייה לשכוח או להעצים מצב החוזר על עצמו. והרי מדינה שכזו היתה אמורה להיות מורגלת למצבי חירום, ובכל זאת הוחלט שחצי מיליון תלמידים יישארו בבתיהם מפאת הקור העז. איש כמובן לא ירקע ברגליו במחאה על "אוזלת היד השלטונית". 16 הרוגים נמנו עד כה, וברור עד מאוד שהנשיא אובאמה לא אשם.

הטמפרטורה לא שמעה לעצת המזהירים

רק על מנת לסבר את אוזנינו, ביום שישי בלבד בוטלו 3,200 טיסות והכאוס התעופתי הזה רק בתחילתו - לא כולל הפסקות חשמל. חלק מן הרכבות החשמליות בלב ניו יורק צימצמו פעילות, וכמובן איש לא יתרעם על ראשי המדינה. אלה הכריזו מצב חירום והוסיפו ברוב חן: "זה לא משהו שכדאי לשחק איתו. אנשים צריכים לשקול ברצינות להישאר בבתיהם". רק דמיינו לעצמכם מילות הרגעה מעין אלה מפי ניר ברקת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ירושלים ביום שאחרי הסערה. דצמבר 2013. עומר מירון
תיאורים של היסטריה. ירושלים בשלג, בחודש שעבר/עומר מירון

ובחזרה אלינו. זר, לו היה נקלע לארץ בעיצומה של הסופה מלפני שבועות אחדים ומקשיב לתיאורי ההיסטריה, היה משוכנע שאם כל המחדלים התרחשה לה בארץ. כל עץ קורס דרש מנכ"ל מתפטר, וכל הפסקת חשמל גזרה דין השעיה לעובדי חברת החשמל. שלושה ימים - ולא נשאר זכר למהומה התקשורתית. בני החייל הוזעק לסייע בחילוץ אזרחים בירושלים, ובפועל נשאר מחוסר עבודה. הציניות שבה התקבלו פרנסי הציבור השפיעה גם על מפקדי הצבא, פן יבולע גם להם.
זה שנים אחדות מזהירים אותנו במסע הפחדות בדבר התחממות כדור הארץ, וזאת באשמתו המלאה של האדם.

הטמפרטורה לא שמעה לעצת המזהירים והיא לא ממהרת לצמוח. כעת, לאחר שבעשור ומחצה האחרונים הטמפרטורה לא עולה, ראוי לבחון מחדש תיאוריות המאשימות את האדם בשינוי איתני הטבע. סופות שלג היו ותהיינה, כמו גלי חום וכמו גלי הים. את זה הבין מארק טוויין. מותר גם למפחידים להבין זאת.

  • עוד באותו נושא:
  • הרקולס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully