וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו: מוקדנית המשטרה הצילה אישה מאלימות בעלה

2.1.2014 / 14:19

כשהשוטרת הצעירה קיבלה עשר שיחות וניתוקים במוקד 100 מבלי שאיש מדבר מצדו השני של הקו, היא חשדה שמדובר באישה במצוקה ותקשרה אתה באמצעות הודעות טקסט. "פעלה בתושייה רבה"

מערכת וואלה!

כשהגיעה הודיה אהרון, סטודנטית ושוטרת במרכז השליטה של משטרת מחוז ש"י, למשמרת לילה לפני כשבועיים, היא לא תיארה לעצמה שבאמצעות תושייתה תוכל להציל את חייה של אישה שהייתה נתונה בסכנה מצד בעלה האלים. בסביבות חצות קיבלה אהרון שיחה במוקד 100, אך משענתה לא נשמע קול מהעבר השני של הקו, ולבסוף השיחה נותקה. הדבר חזר עשר פעמים לפחות, ובכל פעם ביקשה אהרון לדעת מי נמצא על הקו, ללא מענה. אהרון חשדה שמשהו לא כשורה ולא ויתרה, כפי שניתן לשמוע בהקלטת השיחה האחרונה, שהגיעה לידי וואלה! חדשות.

"בסך הכול קיבלנו עשר שיחות טלפון", סיפרה אהרון לוואלה! חדשות. "עשר שיחות שלא נאמר בהן כלום. היה רשום את השם של האישה, אבל היא לא דיברה. בפעם העשירית נראה לנו כבר חשוד העניין. שאלתי אותה אם היא לא יכולה לדבר – שתלחץ על אחד המקשים". בשלב זה, להפתעתה של אהרון, לחצה האישה על אחד הכפתורים, ובכך עוררה עוד יותר את החשד שהיא נמצאת במצוקה. אהרון ביקשה לדעת אם האישה נמצאת בסכנת חיים, והאישה חזרה ולחצה על הכפתורים.

השוטרת הודיה אהרון במחוז ש"י, ינואר 2014. יואב דודקביץ'
ההתכתבות של השוטרת עם האישה בהודעות טקסט/יואב דודקביץ'

בשלב זה שלחה אהרון מיד ניידת למקום מגוריה של האישה שהייתה על קו הטלפון, ובמקביל החלה לשלוח לה הודעות טקסט מהטלפון האישי שלה. "הרגשתי חוסר שקט", נזכרה אהרון. "ידעתי שאני שולחת ניידת למקום, אבל לא ידעתי באמת מה קרה. אם היא בסכנת חיים, אני צריכה לשלוח לה גם מד"א, לכן החלטתי להתכתב אתה בטלפון".

"הכול בסדר?", סימסה אהרון לאישה. "זה מהמשטרה, מה קרה, תספרי לי". בתגובה, ענתה האישה: "אני מחוץ לבית, מחכה למשטרה, מהר הילדים בפנים, שיבואו מהר". אהרון השיבה: "ניידת בדרך אלייך, מה קרה?". האישה המשיכה: "הוא שיכור, הוא רוצה להרביץ". "הבעל שלך?", שאלה אהרון, "כן, שבר רהיטים בבית", ענתה האישה. אהרון המשיכה ושאלה את האישה אם היא זקוקה לטיפול רפואי ואם היא בקשר עין עם ילדיה. "תהיי רגועה", כתבה לה, "עוד דקה ניידת אצלך". אהרון לא חדלה להתכתב עם האישה עד להגעת הניידת לביתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
השוטרת הודיה אהרון במחוז ש"י, ינואר 2014. יואב דודקביץ'
אהרון/יואב דודקביץ'

מפקד מרכז השליטה של משטרת מחוז ש"י, רפ"ק מוטי שושן, שיבח את אהרון. "הסטודנטית פעלה בתושייה רבה", הוא ציין. "היא ידעה לזהות שיחה שאינה של מטרידן, לקחה את הנייד האישי שלה והתחילה להתכתב עם הגברת. אנחנו נעים סביב 400 אלף שיחות בשנה, שזוהי כמות גדולה מאוד. יש לנו אלפי מטרידים ביהודה ושומרון. כשאתה מקבל שיחה-ניתוק, שיחה-ניתוק, אנחנו מזהים שמדובר בפרטים של אישה יהודייה, ופה מתחיל באמת להיות חשד שיש פה משהו מעבר למטריד".

בעקבות האירוע, עצרו שוטרי סיור של מחוז ש"י את בעלה של האישה בחשד לעבירות של אלימות במשפחה. מעצרו הוארך עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

עוד במהדורה:

סכנת לחייו של אריאל שרון. ביומיים האחרונים חלה הדרדרות חמורה במצבו של ראש הממשלה לשעבר, תפקוד כמה איברים חיוניים קרס. צפו בדיווח מבית החולים תל השומר.

אפליה בחסות העירייה: עיריית תל אביב ידועה בלהיטותה לשמור על החוק והסדר במרחב הציבורי. אבל כשמדובר באנדרטה לזכרו של אריק איינשטיין, שהוקמה על מדרכה בניגוד לחוק, היא אינה ממהרת לסלקה.

השבוע בדקה: מפיגועי הטרור בוולגוגראד, דרך מופע הזיקוקים הראוותני בדובאי לקראת השנה החדשה, ועד להחמרה במצבו של אריאל שרון. כל הכותרות שעשו את השבוע בחדשות.

התחזית: היום נאה עם עלייה קלה בטמפרטורות, הלילה קר. בסוף השבוע מעונן חלקית, ודומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully