וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוקש של קרי: איך לחלק את ירושלים?

1.1.2014 / 14:17

שר החוץ האמריקני מגיע לישראל כדי לגבש את הסכם המסגרת בין ישראל לפלסטינים, כאשר הסוגיה המרכזית והסבוכה מכולן היתה ונותרה חלוקת הבירה באופן שירצה את שני הצדדים

מערכת וואלה!

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, מגיע מחר (חמישי) לישראל כדי לסגור את הקצוות של הסכם המסגרת בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית, שהוא מעוניין להציג בהקדם האפשרי - אולי אף בסוף ביקורו. הסכם המסגרת כולל את סוגיית הגבולות, ועל פי המסתמן האמריקנים ידרשו לשוב לגבולות 1967. בוושינגטון תכננו לעשות זאת עוד בחודשי הקיץ, אולם ראש הממשלה בנימין נתניהו התנגד לכך ויהיה מעניין לראות כיצד הוא יעביר דרישה כזו בממשלה. מנגד, אם ישראל תסכים לכך, היא עשויה לקבל בתמורה הבטחה אמריקנית להכרה בישראל מצד הפלסטינים כמדינה יהודית כחלק מהבסיס למשא ומתן. הפלסטינים מצדם מתנגדים לכך בתוקף.

סוגיה טעונה נוספת שצפויה להופיע במסמך היא סוגיית הפליטים. במחלקת המדינה האמריקנית פועל צוות שעוסק אך ורק בנושא הזה. ככל הנראה זכות השיבה תהיה רק למדינה פלסטינית לכשתקום, והמהלך עשוי להיחשב הישג מבחינת ישראל. מצד שני, הסדרי הביטחון בבקעת הירדן הם סוגיה בפניה עצמה ולפי שעה הפלסטינים דוחים את ההצעה האמריקנית. גם בישראל יש כמה עמדות בנושא.

הסוגיה שעומדת בלב המחלוקת היא ירושלים. גורמים אמריקנים אמרו כי הצוותים מתקשים לנסח פתרון מוסכם על שני הצדדים. מיטב היועצים המשפטיים של הממשל האמריקני עומלים כדי למצוא מתווה שמצד אחד יאפשר לפלסטינים לקבל הכרזה על בירה פלסטינית בירושלים, ומצד שני לאפשר את הישארותה של ישראל במשא ומתן. על פי המסתמן שר החוץ האמריקני צפוי לבלות זמן רב עם נתניהו ואבו מאזן ולדון עמם בנושא.

עוד במהדורה:

ליל השיכורים: חגיגות השנה החדשה לוו אמש בהרבה אלכוהול. קובי ליאני, עורך וואלה! רכב, התלווה למבצע האכיפה של משטרת התנועה, ובדק מקרוב מה קורה למי שבחר לשבת מאחורי ההגה אחרי כמה בירות וצ'ייסרים.

לקום לעבודה עם הנגאובר: מסין ויפן דרך הודו ואינדונזיה ועד ניגריה ולבנון – כמעט בכל רחבי העולם יש חופש ב-1 בינואר, אבל אצלנו לא. למה בישראל אין חופשה רשמית למחרת החגיגות, ובאיזה חברה מפוקפקת של מדינות אנחנו נמצאים?

חוגגות עם רעלה: מסיבות ריקודים פרועות על הנילוס, סנטה קלאוס בביירות ומופע זיקוקים מפואר בדובאי. כך חגגו את השנה החדשה במדינות ערב.

התחזית: היום מעונן חלקית עם עלייה קלה בטמפרטורות, מחר התחממות נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully