וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שנה חלפה, והאנטישמיות עדיין כאן

ד"ר חיים שיין

1.1.2014 / 9:44

ושוב מתקדרים השמיים מעל יהודי אירופה. ענן אפל של אנטישמיות נע לאיטו ומשחיר את האופק. שנאת העולם לעם עולם - שבה ומרימה ראש. ממגדלי השן של האקדמיה ועד לשכונות שבשולי הערים נשמעות הסיסמאות המוכרות, שליוו את הגייסות בדרך לביצוע הפתרון הסופי של "בעיית היהודים". בצרפת, בבלגיה בשבדיה ובמדינות אחרות באירופה יהודים מאוימים, בתי כנסת מותקפים וילדים יהודים בבתי ספר נזקקים להגנה.

הניסיון ההיסטורי מלמד שאסור לזלזל בקומיקאי מתוסכל ובשחקן כדורגל הלום משקה אנרגיה. הם מצטרפים לחמינאי, לארדואן ולרשימה ארוכה ומטרידה של יחידים וארגונים, שבשנת 2013 חיברו בין אנטי?ישראליות לאנטישמיות. שילמנו במאה ה?20 מחיר כבד ובלתי נתפס על זלזול בדברי רהב של נאצים ואנטישמים אחרים. יהודי ברלין סירבו להאמין שבין אדי האלכוהול בברים של מינכן מתעצמת אידיאולוגיה נאצית, שבסופה נותרנו אחד ממשפחה ושניים מעיר. יהודי אירופה לכודים היום בין חרב האיסלאם לשיני הצלב. כמו בעבר, נוצרים ומוסלמים נאבקים אלו באלו, והיהודים משלמים את המחיר.

היינו כחולמים

הפעם, שלא כמו לפני 75 שנה, יש ליהודי אירופה לאן ללכת. אין עוד צורך להבריח גבולות בלילות חשוכים או לנוע באוניות מעפילים בין גלים סוערים. מדינת ישראל הוקמה כדי שלכל יהודי בעולם יהיה בית שאליו יוכל להיכנס בכבוד ובלי מורא. מדינת ישראל אינה מדינת כל אזרחיה, היא מדינת כל יהודי באשר הוא שם; מדינה שהיא מגדלור רב עוצמה עבור אחים נודדים, שנאלצים שוב לחפש מנוח לכף רגלם. נלחמנו והקזנו את דמנו על הגנת המולדת לא רק עבורנו, החיים בארץ הזאת. האמנו ואנו מאמינים כי תעצומות הנפש שלנו הושפעו והתחזקו מהידיעה כי אנו חיל החלוץ וחוד החנית של העם היהודי כולו לדורותיו.

חובה על הנהגת המדינה להתארגן במהירות ולעשות כל מאמץ כדי שיהודי אירופה, שאדמתה החלה לרעוד תחתם, יגיעו לישראל ולא ייאחזו שוב במקל הנדודים ויעברו לחפש את גורלם בקנדה, בארה"ב ובאוסטרליה. מדינת ישראל זקוקה להם ממש כפי שהם זקוקים לה. ברעננה, העיר שבה אני גר, יש קהילה גדולה נפלאה של עולים חדשים מצרפת. משפחות נפלאות המחוברות למורשת היהודית, שנקלטו במהירות ותרומתן לחברה ניכרת ומוערכת. קיבוץ הגלויות טרם הסתיים. הלב מתרונן למראה התגשמות חזון הנביאים, שכולם נקבצים ובאים, מרחוק ומקרוב. זכינו שרוב יהודי העולם חיים במדינת ישראל. לפתע הבנו את הפסוק "בשוב ה' את שיבת ציון היינו כחולמים".

מדינת ישראל כיום היא מעצמה של מדע, טכנולוגיה מתקדמת ותעשייה. חובה על כל המערכות להתגייס על מנת להקים תשתיות חדשות, לבנות בתים במחירים סבירים ולייצר מקומות עבודה עבור העולים שבדרך, והם רבים. נוצרה כעת הזדמנות פז לחדש את החזון הציוני, להעמיד אתגרים בפני החברה הישראלית ולתת ביטוי לכישרון האינסופי של היהודים.

לימים שכאלה יאות מילות שירה של נעמי שמר: "כשפתאום פגשתי בפינה את ארץ ישראל הישנה, את ארץ ישראל האבודה והיפהפייה והנשכחת, והיא כמו הושיטה את ידה כדי לתת ולא כדי לקחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully