וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולגוגרד זקוקה לרוח סטלינגרד

בועז ביסמוט

31.12.2013 / 7:42

עיר על גדות נהר הוולגה, סטלינגרד שמה, זכתה לפני 70 שנה לתהילת עולם. בעיר התחולל קרב עקוב מדם, שהפך לאחד המכריעים במלחמת העולם השנייה. בקרב סטלינגרד הביס הצבא האדום את הנאצים במערכה שהתנהלה מיולי 1942 עד ראשית פברואר 1943 וגבתה יותר ממיליון קורבנות רק בצד הרוסי. רוח הקרב של חיילי הצבא האדום ותרומתם החשובה של התושבים המקומיים, כולל נשים, למערכה העניקו לסטלינגרד את התואר "עיר גיבורה" - אחת מ?12 ברחבי בריה"מ.

בינתיים סטאלין פינה את מקומו, בריה"מ חזרה להיות רוסיה, ובין לבין שמה של סטלינגרד הוחלף ב?1961 לוולגוגרד. השבוע שוב עלתה העיר לכותרות לאחר שפעם נוספת היתה קורבן למתקפת טרור של איסלאמיסטים, המבקשים לשבש מן הסתם את ההכנות למשחקי אולימפיאדת החורף בסוצ'י, שתיערך בעוד 40 יום כ?650 ק"מ מהעיר המאובטחת.

רחובות משותקים

סטלינגרד של היום כבר לא מאוימת על ידי צבא זר. הנאצים מזמן הוכרעו, ורוסיה בכלל יותר מאיימת ממאוימת. אלא שהטרור המגיע מהרפובליקות השכנות של צפון קווקז מצליח לערער את עצביה של רוסיה. סטאלין הצליח להכריע את הנאצים הרבה יותר מהר משפוטין מצליח לגבור על הטרור האיסלאמי. צריך להיות הוגן ולהזכיר שפוטין לא לבד. גם אנחנו יודעים כמה קשה להתמודד עם טרור. הטרור גובה פחות קורבנות, אך הרבה יותר קשה להכרעה. גם הרוסים הבינו את זה.

מהעיר וולגוגרד מדווח על תושבים שמעדיפים להישאר בבתיהם ועל חיים משותקים ברחובות אחרי שני פיגועים ב?24 שעות. דומה כי רוח סטלינגרד ורוח וולגוגרד אינן שוות. ככה בדיוק מנצח הטרור. ופוטין לא אוהב להפסיד.

יותר מ?35 אלף אנשי ביטחון מאבטחים בימים אלה את כל האזור של העיר סוצ'י. הדבר האחרון שרוצה פוטין הוא פיגוע במה שאמור להיות חלון הראווה הרוסי. אלא שבצפון הקווקז יש למחתרת האיסלאמיסטית תוכניות אחרות. כדי לנצח בסוצ'י צריך פוטין ניצחון בוולגוגרד, ובשביל זה הוא צריך להחיות את סטלינגרד - לא את הקורבנות כי אם את הרוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully