וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמונים השחיתו האנדרטה לזכר הל"ה: "פשע לאומי"

30.12.2013 / 21:18

במהלך הכנות לפעילות במקום, גילו אנשי בית ספר שדה כפר עציון כי השיש נותץ בעזרת אבנים כבדות. "למרבה הצער, תופעת השחתת אתרי זיכרון היא נפוצה בישראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
האנדרטה שהושחתה/מערכת וואלה, צילום מסך

האנדרטה לזכר חללי הל"ה, 35 לוחמי הפלמ"ח שמצאו את מותם במהלך הניסיון להכניס לגוש עציון הנצור אספקה בעת מלחמת השחרור, הושחתה ונותצה על ידי אלמונים, כך נמסר היום (שני).

במהלך התארגנות של בית ספר שדה כפר עציון ביום חמישי האחרון, לקראת פעילות שתוכננה לזכר החללים, התגלתה ההשחתה - כפי שמתאר ירון רוזנטל, מנהל בית ספר שדה כפר עציון: "ביום חמישי האחרון הגענו למקום במסגרת ההכנה למסע האופניים שאנו עושים מידי שנה לזכר ל"ה הנופלים. כשהגענו לגבעה הופתענו לראות שהאותיות העשויות משיש נותצו על ידי אבנים גדולות".

הודעה בנושא הועברה למשרד הביטחון, האחראי על הנצחת הנופלים, ובכלל זה על האנדרטה לזכר הל"ה. רוזנטל אומר כי תופעת השחתת האנדרטאות נפוצה בארץ: "לצערי הרב, כמי שמלמד ידיעת הארץ ומכיר אתרי זיכרון, תופעת השחתת אנדרטאות זיכרון קיימת בישראל".

לדבריו, למרות השחתה, בכוונתם להמשיך וללמוד אף יותר את מורשת הנופלים: "בית ספר שדה כפר עציון חקר את פרשת הל"ה וכל השנים הוא עסוק בטיפוח המיתוס והמורשת מתוך רצון ללכת בעקבות הנופלים. ברור לנו שעצם העובדה שכל עוד יש תופעות כאלו, אנחנו צריכים להגדיל את המאמץ ולהגדיל את הפעילות החינוכית שאנחנו עושים, גם ככה, במטרה להנציח ולהנחיל את מורשתם". עוד מציין רוזנטל כי למרות האירוע מסע האופניים יתקיים כמתוכנן, ב-10 בינואר.

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון, הגיב בחריפות למקרה, אותו כינה "פשע לאומי". לדבריו, "מדובר בפגיעה בזכרם של מי שהיו 'מגש הכסף' עליו קיבלנו את המדינה. אני קורא למשטרת ישראל ולצה"ל לשים ידם על הפושעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully