וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד הכריז על הוזלת הגבינה הלבנה והשמנת

30.12.2013 / 16:14

שרי האוצר והחקלאות הודיעו על הכנסת המוצרים הללו לפיקוח, אחרי שנמצאו, לדבריהם, "תשואות חריגות" ליצרנים. "נשתמש בפיקוח בכל פעם שנמצא שימוש לרעה בכוח על חשבון צרכנים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

שר האוצר יאיר לפיד ושר החקלאות יאיר שמיר, כינסו היום (שני) מסיבת עיתונאים במסגרתה הכריזו על ההחלטה להכניס את מחירי הגבינה הלבנה והשמנת לפיקוח ממשלתי. מדובר במהלך שצפוי להוזיל את מחירי המוצרים הללו בכ-20%, שנובע לא מעט משינוי בתפיסה במשרד האוצר, אשר לפיה המדינה תתערב במחירי המוצרים שהרווחים עליהם גבוהים באופן ניכר.

עוד בוואלה! חדשות:
לבנת: "לבני לא צריכה לחלק ציונים לשרים"
המדינה תסבסד הפלות עד גיל 33: סל התרופות ל-2014
הדיירים רומו והחשמל נותק: "למה החוב מוטל עלינו?"

"אחרי בחינה מעמיקה החלטנו להכניס את המוצרים האלה למחיר בפיקוח. ההוזלה מצטרפת להוזלה של כלל מוצרי החלב", אמר לפיד במסיבת העיתונאים שכונסה במשרד האוצר. "זה מתבצע אחרי בדיקת רווחיות ושימוע ציבורי, שבהם נמצאו תשואות חריגות במוצרים האלה. לא נהסס להשתמש בפיקוח בכל פעם שנמצא שיש מי שמשתמש לרעה בכוחו על חשבון הצרכנים. מי שיתנהל בכוחנות מול הצרכנים צריך לדעת שנשתמש בכלים האגרסיביים ביותר. יוקר המחיה ילך וירד כי הציבור לא יכול לעמוד בו. אנחנו בעד תחרות כל עוד היא בעד הצרכן".

שר החקלאות שמיר הוסיף: "שמנו בבירור למטרה לתקוף כל נושא הקשור להתייעלות המשק. זה היה המסר של כולנו בבחירות האחרונות". הוא הבהיר כי לא מדובר במהלך שנועד לפגוע ברווחיות החברות וטען כי "אסור לכתוש את היצרנים", אך ציין כי במקרה אמור מדובר על דוגמה של ניצול מופרז של השוק החופשי. "אני מקווה שהחברות קלטו את המסר. אנחנו לא בעד פיקוח, אנחנו בעד תחרות, אבל אם אין תחרות ניקח את המושכות לידיים".

מדובר במהלך נוסף של לפיד שנועד לרצות את הציבור לאחר שבתחילת החודש הודיע על ביטול ההעלאה של מס ההכנסה שיועדה להיכנס לתוקפה בתחילת השנה. הביטול צפוי היה להפחית הכנסות בגובה של 3.3 מיליארד שקלים לקופת המדינה בשנת 2014, אולם המהלך יצא אל הפועל בזכות הגדלת הכנסות המדינה בחצי השני של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully