וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המדיני החדש של נתניהו: השגריר באו"ם לשעבר

27.12.2013 / 12:55

דורי גולד, הנחשב לאחד האנשים המקורבים ביותר לנתניהו, מונה לתפקיד "יועץ מיוחד ליחסי ישראל-ארה"ב". גולד שימש בעבר כיועצו המדיני של נתניהו ועמדותיו נחשבות ניציות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
עמדותיו של גולד בנושא הפלסטיני נחשבות ניציות, ונמצאות ימין להצהרות הפומביות של נתניהו/מערכת וואלה, צילום מסך

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט למנות את שגריר ישראל באו"ם לשעבר, דורי גולד, ליועץ מיוחד לענייני יחסי ישראל-ארה"ב. הודעה על המינוי עלתה אתמול (חמישי) לאתר מינהל הרכש הממשלתי. על פי ההודעה, גולד ישתכר כ-200 אלף שקלים בשנה, ויועסק כיועץ חיצוני עבור המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה. גולד יחל את עבודתו ב-1 בינואר 2014, ויספק שירותי ייעוץ לכל אורך שנת 2014, שבסופה יוכל נתניהו להאריך את חוזהו.

עוד בוואלה! חדשות:
שר האוצר לשעבר של לבנון חוסל בפיגוע בביירות
ייאוש בגדה: "מדברים על להיות שהידים כי אין משהו אחר"
בוקר קטלני בכבישים: שניים נדרסו למוות במרכז

גולד נחשב זה שנים לאחד האנשים המקורבים ביותר לראש הממשלה נתניהו, והוא אף כיהן כיועצו המדיני בשנים 1996-1997, במהלך כהונתו הראשונה של נתניהו כראש ממשלה. נתניהו מינה אותו בהמשך לשגריר ישראל באו"ם, תפקיד בו כיהן בשנים 1997-1999. בשנת 2000 הקים גולד את "המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה", מכון מחקר שקידם לאורך השנים עמדות שהיו מזוהות עם נתניהו, הן בנושא האיראני והן בנושא הפלסטיני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו. ירושלים, דצמבר 2013. רויטרס
גולד נחשב זה שנים רבות לאיש אמונו של נתניהו/רויטרס

בעיתון "הארץ", שם דווח לראשונה על המינוי, נכתב כי גולד ישמש בפועל כיועצו המדיני של נתניהו, במקום רון דרמר, שמילא את התפקיד בכהונתו הקודמת של נתניהו ומונה לאחרונה לשגריר ישראל בוושינגטון. גולד עצמו, כמו גם גורמים בסביבתו של נתניהו, מעדיפים בינתיים להגדיר את תפקידו המיועד כפי שהוא מוצג באתר מינהל הרכש הממשלתי, כתפקיד זמני של יועץ חיצוני לענייני יחסי ישראל-ארה"ב.

גולד שימש בשנים 2001-2003 כיועץ חיצוני עבור ראש הממשלה אריאל שרון, אך הוא נחשב זה שנים רבות לאיש אמונו של נתניהו. בכהונתו הקודמת של נתניהו כראש ממשלה, וגם בכהונה הנוכחית, הוא לא נשא תפקיד רשמי כלשהו, אך למרות זאת הצטרף מספר פעמים לטיסות מדיניות של נתניהו, כולל טיסתו האחרונה לארה"ב, שבמהלכה נועד נתניהו עם הנשיא אובמה ונאם בפני מליאת עצרת האו"ם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
עמדתו של גולד הינה שישראל צריכה לסרב בתוקף לכל הצעה להצבת כוחות בינלאומיים בבקעת הירדן, כולל כוחות אמריקניים/מערכת וואלה, צילום מסך

עמדותיו של גולד בנושא הפלסטיני נחשבות ניציות, ונמצאות ימין להצהרות הפומביות של נתניהו לפיהן הוא מוכן לפיתרון של שתי מדינות לשני עמים. בנושא שעומד כיום במוקד המשא ומתן הישראלי-פלסטיני - הסדרי הביטחון - עמדתו של גולד הינה שישראל צריכה לסרב בתוקף לכל הצעה להצבת כוחות בינלאומיים בבקעת הירדן, כולל כוחות אמריקניים. במאמר שפרסם לפני כחודשיים בוואלה! חדשות הזהיר גולד כי אם יוצבו בבקעה כוחות בינלאומיים, הם ייכשלו בתפקידם ו"זה ייגמר כמו בלבנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully