וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חכו: מי צופה בכם בזמן שאתם קוראים את הכתבה הזאת?

מלקולם קולינס

24.12.2013 / 22:25

מסמכי ה-NSA מעוררים בהלה: האם נחזור לנורמליות עוד בימינו, או שנחיה לנצח תחת מעקב? מלקולם קולינס מאוניברסיטת סטנפורד כותב על אובדן האלמוניות - מיוחד לוואלה! חדשות

ראש הסוכנות לביטחון לאומי, קית אלכנסדר, בשימוע בקונגרס. יוני 2013. AP
מפקד ה-NSA, הגנרל קית אלכסנדר, בשימוע בסנאט/AP

תמיד הדגשתי שאני פטריוט. לא מעט מהאהבה שלי למולדת ומהפטריוטיות הזו נבעו מהאמונה הבסיסית שרחשתי לערכים כמו חירות האדם והרצון החופשי, לצד האמונה שארצות הברית, יותר מכל מדינה אחרת בעולם, הגנה על הערכים האלה, גם אם גורמים רעים בממשל ניסו לטמון מכשולים בדרך. דווקא בגלל האמונות הללו, הגילויים על ה-NSA (הסוכנות לביטחון לאומי) הדהימו אותי, ואילצו אותי לחשוב מחדש על הדרך שבה אני רואה את ארצי.

מדיניות, ששוללת את האפשרות לפעול באנונימיות, מנוגדת באופן מהותי לעיקרון החופש. לאנונימיות היה חלק מכריע בהקמתה של אמריקה. אם תומאס פיין, מהאבות המייסדים של ארה"ב, לא יכול היה לכתוב בשם בדוי את החיבור Common Sense, ייתכן שאמריקה והחירויות שהבטיחה, מעולם לא היו רוקמים עור וגידים.

פעם אחר פעם, עיקרון האנונימיות מילא חלק מכריע בתהליכים שמנעו מהממשלה לחרוג מתפקידה באופן מוגזם. אבל האם בעולם שבו אנו חיים היום, "גרון עמוק" היה מצליח לשמור על אנונימיות, ולרסן פעילות מוגזמת שכזו?

בסיס האזנה של הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב, בעיר באד איבלינג, ליד מינכן. גרמניה. רויטרס
מתקן האזנה של ה-NSA מחוץ לברלין, בשנה שעברה/רויטרס

גרוע מכך, נראה שפעולות ה-NSA מגבילות באופן אקטיבי לא רק את העיתונות החופשית, אלא גם את הדרך שבה אזרחי ארה"ב מתקשרים זה עם זה. סקר שנערך לאחרונה הראה שאחד מכל שישה אנשים צינזר את עצמו בנושאים שכתב עליהם, ואחד מארבעה דיווח שעשה זאת באי-מיילים ששלח ובשיחות הטלפון שלו. אפשר להבין את האי-נוחות שהאנשים האלה חשים: הפחד משליחת אי-מייל שמובעת בו ביקורת על מדיניות הממשלה, או משיחת טלפון שמביעים בה עמדה שלילית על הממשלה, הוא תחושה אנטי-אמריקנית לחלוטין.

ועדיין, אני מאמין שתהליך הפיכתה של ארצות הברית למדינת מעקבים, ייבלם לבסוף. למרות הגילויים האחרונים, אני עדיין פטריוט מאוד, ומאמין שארה"ב תחזור בה מהמדיניות האנטי-אמריקנית הברורה הזאת בבחירות הבאות, וגם בטווח הארוך יותר, כשדור האינטרנט יגדל ויעשה את צעדיו אל תוך העולם הפוליטי.

האמונה הזאת רק מתחזקת לנוכח תגובתה החרישית של ה-NSA לביקורת שנמתחה עליה. היכולת של הסוכנות לביטחון לאומי להפר באופן שיטתי את התיקון הרביעי לחוקה כנראה תצטמצם עם הזמן. ייתכן שהגורם לכך יהיה טמון בשינויים התרבותיים, שיביאו עמם הדורות הבאים שיועסקו בה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

בחודש יוני 2013, החלו להתפרסם בעיתונות פרטים חסויים על האופן שבו הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) מרגלת אחרי אזרחים ברחבי העולם, בעזרת סוכנויות ביון זרות. בין היתר נחשף כי ארה"ב צותתה לקנצלרית גרמניה מרקל ולראש הממשלה נתניהו. מדליף המסמכים, אדוארד סנודן, שוהה כיום במקלט מדיני במוסקבה.

*מלקולם קולינס לומד בבית הספר למנהל העסקים של אוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה. מייסד אתר היזמות Gigaverse. בן 29.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully