וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבוב הנוכחי כבר הוכרע

דן מרגלית

26.12.2013 / 7:35

חייב להתרחש אירוע חריג - שהכל מתפללים ומקווים לבל יקרה - כדי שישראל תוכל להרשות לעצמה לבטל בשבוע הבא את שחרור הקבוצה השלישית של האסירים הביטחוניים. שחרורם הוא חלק מהתשלום לפלשתינים תמורת נכונותם הפורמלית להשתתף במשא ומתן המדיני.

אמנם משה יעלון הבטיח אתמול כי יתקיימו דיוני צמרת אם לכבד את ההסכם ולשחרר את המחבלים כבר בשבוע הבא, אך כל בר דעת מבין כי ברמה הנוכחית של הטרור הפלשתיני - חרף ראשית הסלמתו - אין כדי להצדיק את דחיית הביצוע תוך כדי חשיפת ישראל לטענות בינלאומיות, שאינה מכבדת את התחייבותה. לישראל יצאו מוניטין של ישות המקפידה בכיבוד הסכמים - החל מהחזרת חובות במועד וכלה בעמידה בהתחייבויות מדיניות ומשפטיות. יש לה אינטרס להגן על שמה הטוב.

סביר להניח כי יש ברצועת עזה (וקרוב לוודאי שגם ביהודה ובשומרון) גורמים פלשתיניים קיצוניים, המבקשים לראות את ישראל נדחקת לפינה ונמנעת מן השחרור, יותר כדי לשמוח לאידו של אבו מאזן מאשר כדי להביך את בנימין נתניהו. ממילא היו רוצים לראות פיגוע המוני בתחומי ישראל, ועל אחת כמה וכמה אם הדבר יבלום או יעכב את המשא ומתן בין ירושלים לבין רמאללה.

אך נכון לעכשיו, לא תהיה דחייה של ממש. בין השאר, מפני שדחייה של כמה ימים תעניק לישראלים רבים סיפוק קצר מועד, ואכזבה גדולה מייד לאחר מכן.

הסיבוב הנוכחי כבר הוכרע

סוגיית שחרור הרוצחים הפכה לעקב אכילס בהתנהלות הישראלית לאורך כל שלביו של הסכסוך עם הפלשתינים, בראש ובראשונה דווקא ברמה של הציבור. הוא תובע מממשלתו דבר והיפוכו כמעט בנשימה אחת.

באחד הימים נאמר כי שיניו של ההרפתקן אלחנן טננבאום נעקרו ממקומן בשבי חיזבאללה, ודעת הקהל התהפכה בקרבה עד כדי נכונות להריק את בתי הכלא מרוצחים פלשתינים, ובלבד ש"הבן יקיר לי" יחזור הביתה. על אחת כמה וכמה כאשר נדון עניינו של עצם?מעצמנו גלעד שליט, שהאומה אהבה בלב ובנפש, ושלמות הממשלה הועמדה בספק אלמלא נענתה לתכתיב הציבור, שדרש לשחרר אסירים ביטחוניים עם דם על הידיים.

הציבור נזקק לחשבון נפש עוד בטרם הוא דן את הממשלה לכף זכות או חובה: האם יעמוד במריו ויתנגד לשחרור המחבלים כאשר שליט חדש, חי ונושם ובשר ודם ואהוב, שוב יהיה בשבי הפלשתינים? כל תשובה חיובית או שלילית תתקבל בהבנה. אך להתנגד עתה בזקיפות קומה ולהתקפל לאחר מכן כאשר יהיה, חלילה, חטוף מוחשי בידי האויב? זו אינה התנהלות ראויה לציבור אחראי. הסיבוב הנוכחי כבר הוכרע. גם הפעימה הרביעית והאחרונה כאשר יושלם שחרור המחבלים. על ההתנהלות בעתיד ראוי לדון בטרם תתפתח פרשייה חדשה, לא חטוף ולא עוד סיבוב של משא ומתן מדיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully