וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין מבהיר: מתנגד למעצר מנהלי נגד ארגוני פשע

גלעד גרוסמן

25.12.2013 / 20:50

בחודש שעבר אמר השר אהרונוביץ' כי הוא תומך בהפעלת מעצרים מנהליים נגד חברי ארגוני פשיעה, אך היום הודיע היועץ כי הוא מסתייג מכך. לדבריו, צעד זה "נתפס ככלי חריג ופוגע"

יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
כלי חריג ופוגעני. וינשטיין/טלי מאייר

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע היום (רביעי) לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', כי הוא אינו נעתר לבקשתו לקדם שימוש במעצרים מנהליים וצווי הרחקה מנהליים כנגד חברים בארגוני פשיעה. היועץ הבהיר כי המעצר המנהלי "נתפס ככלי חריג ופוגעני", שבו נעשה שימוש רק בלית ברירה, בעבירות ביטחון בלבד ואין להרחיבו ביחס לעבירות אחרות. זאת, לדברי וינשטיין, במיוחד שעה שקיימים פתרונות מידתיים יותר לייעול המאבק בפשיעה, כדוגמת מספר הצעות חוק ממשלתיות לשיפור יכולות האכיפה, יחד עם יוזמות חקיקה נוספות העומדות על הפרק והגדלת משאבי כוח אדם וטכנולוגיות מתקדמות.

במענה לבקשתו של השר לביטחון פנים, לאפשר להוציא צווי מעצר מינהליים וכן צווי צמצום והשגחה כנגד עבריינים החברים בארגוני פשיעה, אימץ היועץ המשפטי חוות דעת משפטית שהניח בפניו המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (פלילי), רז נזרי, לפיה ישנם אמצעים מידתיים והולמים יותר לצורך הגנה על הציבור מפני פעילותם העבריינית של חברים בארגוני פשיעה מאשר מעצרים מינהליים.

האגודה לזכויות האזרח בירכה על עמדתו של וינשטיין. "מעצרים מנהליים משמעם שלילת חירותו של אדם מבלי שהוא יודע מהן ההאשמות נגדו או מתי ישתחרר", אמרה חברת האגודה, עו"ד לילה מרגלית. "כבר כיום נעשה שימוש בפרקטיקה פסולה זו בשטחים, ובוודאי שאין להרחיב אותה. על המדינה להיאבק בפשיעה המאורגנת ביד קשה, אך חשוב לעשות זאת תוך שמירה על הזכויות הבסיסיות שנועדו להגן על כ"א מאתנו מפני האשמות שווא או שרירות שלטונית".

בחודש שעבר אמר השר אהרונוביץ' כי לאור התגברות הפשיעה המאורגנת בישראל, תחל המשטרה להפעיל במידת הצורך מעצרים מנהליים נגד חברי ארגוני פשיעה, בדומה לצעדים בהם נוקטת המדינה נגד פעילי טרור. "ארגוני הפשיעה נרדפים. חלקם ברחו לחו"ל, חלקם ירדו למחתרת. נמצא את הראיות המתאימות ונטפל בהם. אלו ארגוני טרור לכל דבר, בדיוק כמו ארגוני נוער הגבעות ביהודה ושומרון", אמר אהרונוביץ' במסגרת פאנל שנערך בכנס אילת לעיתונות 2013. "אני דורש וזה יהיה – למשטרה יהיו היכולות הטכנולוגיות להתמודד עם האתגרים. אם צריך, יהיה גם מעצר מנהלי בדומה לכלים שנמצאים בשימוש נגד אמצעי טרור. הכול לטובת האזרחים. די לצביעות שעוסקת בזכויות אדם כביכול. אלה הכלים הנדרשים והם יינתנו".

המאבק בפשע המאורגן - כותרות אחרונות:
מלחמת החיסולים: 4 מאנשי אבי רוחן נעצרו במרכז
שימוש במודיעין חסוי ותיקוני חקיקה: כך ניאבק בפשע
מלכודת לפרקליט / דעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully