וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה בכריסמס: מאות אלפים באירופה יחגגו ללא חשמל

24.12.2013 / 17:46

בשל סופה עזה, כ-400 אלף בתים בבריטניה וצרפת מנותקים מרשת החשמל. חמישה בני אדם נהרגו בסערה ויש שיבושים בנמלי התעופה. הלקוחות נצורים, והסוחרים חוששים מהפסדי ענק

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

ערב חג המולד, באחד מימי הנסיעות והקניות העמוסים ביותר של השנה, סופה עזה משבשת את התחבורה הציבורית במערב אירופה. הרוחות משני צדי תעלת למאנש הגיעו היום (שלישי) למהירות של 145 קילומטרים לשעה.

150 אלף בתי אב באנגליה נותקו מחשמל, ובצפון אירלנד פורסמה אזהרה חמורה מסופת שלגים. אזהרות נוספות פורסמו גם באירלנד ובוויילס. מזג האוויר הסוער פגע גם בחלקים המערביים של צרפת. 240 אלף בתי אב נותקו בחשמל בברטאן ובנורמנדי.

השיטפונות העזים גרמו לנהרות לעלות על גדותיהם בשתי המדינות ויצרו פקקי ענק בכבישים. בנמל התעופה היתרו בוטלו טיסות, ובנמל התעופה גטוויק הייתה הפסקת חשמל ממושכת באחד הטרמינלים.

עיכובי טיסות בנמל התעופה גטוויק. אנגליה, דצמבר 2013. AP
עיכובי טיסות בנמל התעופה גטוויק, הבוקר באנגליה/AP
סערה במחוז דורסט בדרום-מערב אנגליה, דצמבר 2013. GettyImages
צופים בים במחוז דורסט בדרום-מערב אנגליה, אמש/GettyImages

הסופה שיבשה את תנועת הרכבות בלונדון וגרמה למאות אלפי אנשים להיתקע בבירה הבריטית או מחוץ לה. הסוחרים בלונדון צפויים להפסדים גדולים, שכן רבים מהקונים של הרגע האחרון לא הצליחו להגיע לחנויות הכלבו.

לפחות חמישה בני אדם נהרגו באנגליה ובצרפת. תושב דבון נהרג כשקפץ לנהר כדי להציל את כלבו הטובע, ובמחוז שרופשייר נהרגה נהגת בתאונת שרשרת. בנורמנדי, נהרג צעיר כשקיר התמוטט באתר בנייה. מלח רוסי טבע כשנפל מספינה למים הקפואים שמול חופי מחוז ברסט.

סערה בחצי האי ברטאן, צרפת. דצמבר 2013. רויטרס
הים גועש במחוז ברטאן, צרפת/רויטרס

החזאים צופים כי ההצפות בבריטניה יימשכו עד יום שישי לפחות, וכי מזג האוויר הסוער ימשיך להרחיק את הקונים מהחנויות במבצעים המיוחד שאחרי חג המולד.

גם התושבים בקנדה סובלים ממזג אוויר קשה, ומאז תחילת השבוע נהרגו שני בני אדם בסופת שלגים. כ-35 אלף בתי אב מנותקים מחשמל בקוויבק, וכך גם 60 אלף בתים בטורונטו.

בובת סנטה קלאוס שנפגעה בסופה באזור טורונטו, קנדה. דצמבר 2013. רויטרס
בטורונטו, סנטה קלאוס לא עמד ברוח העזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully