וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנות מאסר לרוצח אשתו בפעם השנייה - לעיני בתם

גלעד גרוסמן

24.12.2013 / 5:49

מרדכי חי, שהורשע ברצח אשתו הראשונה, הודה במעשים במסגרת הסדר טיעון, וקיבל עונש מופחת לאחר חוות דעת פסיכיאטרית שהוגשה לבית המשפט. יחויב גם לפצות את הבת ב-258 אלף ש"ח

החשוד ברצח אשתו בהרצליה מובל להארכת מעצר. דרור עינב
דקר את אשתו עשרות פעמים בבית החזה, בבטן, בגב, בצוואר ובפנים. חי מובל להארכת מעצרו/דרור עינב

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר אתמול (שני) 20 שנות מאסר על מרדכי חי, תושב הרצליה בן 66, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון ברצח אשתו השנייה אלסי לגונדאי, לפני כשנה. זאת, 21 שנה לאחר שרצח את אשתו הראשונה.

הפרקליטות ביקשה לגזור עליו רק 20 שנות מאסר ולא מאסר עולם, בשל מצבו הנפשי. כמו כן, הוא חוייב לפצות את בתו, אשר היתה עדה לרצח, ב-258 אלף שקל, ולפצות את אחותה של המנוחה ב-100 אלף שקל.

כותרות נוספות:
"רווח קל לנדל"ניסטים"? הכנסת אישרה "מנגנון תכנון דיור מהיר"
מחדל: החשוד באונס הקבוצתי הופקר – נערים הכו אותו קשות
מאה חברי כנסת פנו לאובמה: "שחרר את פולארד"

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רותי ארז מפרקליטות מחוז תל אביב, חי ולגונדאי נישאו בנישואים אזרחיים לפני מספר שנים ונולדה להם ילדה, כיום בת חמש. בחודשים שקדמו לרצח התגלעו חיכוכים בין השניים על רקע חשדו של חי שאשתו "מתרועעת עם זרים, עוסקת בזנות וצורכת סמים".

חי עזב את הדירה של השניים כמה ימים לפני הרצח, וחזר לביתו יומיים לפני האירוע. בבוקר הרצח, בעת שאשתו ישנה, ניגש חי למטבח, נטל סכין, חזר לחדר השינה ודקר את לגונדאי עשרות פעמים בבית החזה, בבטן, בגב, בצוואר ובפנים.

לגונדאי ניסתה להתגונן מפניו והתחננה על נפשה, אולם הוא לא הפסיק לדקור אותה עד שמתה. למרבה הזוועה, בתם של השנים שמעה את צעקותיה של אמה, הגיעה לחדר השינה, צפתה בנעשה ואף ביקשה מאביה שיפסיק, ללא הצלחה. לאחר הרצח התקשר חי אל מוקד 100 ואמר למוקדן "הרגתי את אשתי".

ב-1991 רצח חי את אשתו הראשונה, ונשלח לאשפוז פסיכיאטרי לאחר שנקבע כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין. הוא שהה באשפוז תשע שנים עד ששוחרר. ב-2003 הוא נידון ל-10 חודשי מאסר לאחר שהורשע בעבירות של איומים והטרדה שביצע כלפי בת זוגו באותה תקופה. אז נקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין. לאחר מעצרו נקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין והיה כשיר בעת ביצוע המעשים. אולם, נקבע הוא סובל מהפרעה שגורמת לו מחשבות שווא בנוגע לאשתו, אשר התגברו בחודשים שלפני הרצח, ולכן הסכימה הפרקליטות להסדר.

פרקליטו של חי, עורך הדין ניר אלפסה מהסנגוריה הציבורית, אמר לאחר מתן גזר הדין כי מדובר בנאשם שאובחן כסובל מהפרעה נפשית זהה לזו שהובילה להפסקת ההליכים נגדו לפני 21 שנה, עת הועמד לדין בגין רצח אשתו הראשונה. "במסגרת היערכות הצדדים למשפט, הונחו שתי חוות דעת פסיכיאטריות סותרות בנוגע לאחריותו של הנאשם לשאת בעונש בגין מעשיו. הצדדים שוחחו, והגיעו לפשרה נכונה שחסכה הכרעה משפטית. הנאשם הורשע ברצח, אבל בשל המורכבות הפסיכיאטרית - נגזר דינו ל-20 שנות מאסר, במקום מאסר עולם ממש. בית המשפט אימץ ההסדר - וזה סיום נאות לפרשה מעציבה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully