וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפנית בלחימה בלוב: לראשונה - פיגוע התאבדות

22.12.2013 / 17:07

שבעה חיילים נהרגו כשנהג פוצץ משאית ממולכדת ליד מחסום צבאי בבנגזי. ייתכן שמדובר בפעולת נקמה של הארגון הקיצוני אנסאר אל-שריעה, שאנשיו מואשמים גם ברצח השגריר האמריקני

פיגוע התאבדות ליד בנגזי. לוב, דצמבר 2013. רויטרס
מכונית שניזוקה מהדף בזירת הפיגוע בבנגזי, הבוקר/רויטרס

מחבל מתאבד פוצץ הבוקר (ראשון) משאית ממולכדת במחסום צבאי מחוץ לבנגזי. לפחות שבעה חיילים נהרגו ועוד שמונה נפצעו. זהו פיגוע ההתאבדות הראשון בלוב מאז הדחתו של הדיקטטור מועמר קדאפי בסוף 2011.

פיגועים והתנקשויות נעשו נפוצים יותר ויותר בבנגזי, שהפכה למוקד העימותים בין כוחות הביטחון לארגון האיסלאמי הקיצוני "אנסאר א-שריעה". ואולם, הפיגוע הבוקר מסמל תפנית מדאיגה וקיצונית באופי הלחימה בלוב. מרבית המדינות סגרו את הנציגויות הדיפלומטיות שלהן בבנגזי, וחברות תעופה רבות הפסיקו לטוס אל העיר. עיקר החשש במערב הוא שהאלימות תזלוג מבנגזי לעבר הבירה טריפולי.

איש לא קיבל אחריות לפיגוע. בחודש שעבר, נאבק "א-שריעה" עם החיילים שהניסו את אנשיו מבנגזי, וייתכן שמדובר בפיגוע נקמה. הארגון הסלפי, הדורש לכפות את חוק השריעה בלוב, הואשם גם בפיגוע בקונסוליה האמריקנית בבנגזי בשנה שעברה, שגבתה את חייו של השגריר כריס סטיבנס ושל שלושה אמריקנים נוספים.

בניגוד למיליציות הפועלות ביתר חלקי המדינה, "א-שריעה" פועל בעיקר ממניעי דת, ופחות משאיפה לצבור כוח פוליטי וצבאי. ממשלת לוב חוששת כי אם תפעל ביד קשה נגד מנהיגי הארגון, היא תספוג פיגועים קשים כנקמה. עד כה, כוחות הביטחון במדינה נמנעו מלפעול באופן ישיר נגד אנשי הארגון, אך ייתכן שפיגועי התאבדות נוספים ייאלצו אותה לשנות את מדיניותה.

לקריאה נוספת:
ראש ממשלת לוב שוחרר שעות אחרי שנחטף בידי חמושים
הזמרת הלבנונית פיירוז: "אני מעריצה את חסן נסראללה"
הטייס התאבד - והרג עמו 33 נוסעים: "נעל עצמו בקוקפיט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully