וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: יום שבתון בבחירות לרשויות המקומיות

22.12.2013 / 12:57

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת שר הפנים, שנועדה להעלות את אחוזי ההצבעה בבחירות המוניציפליות. "השתתפות אזרחית דמוקרטית רחבה היא חשובה". החוק יעבור להצבעה במליאה

חדר המצב של משרד הפנים בכפר המכביה. ניב אהרונסון
חדר המצב של משרד הפנים בבחירות המקומיות באוקטובר האחרון/ניב אהרונסון

הפתרון לאחוזי ההצבעה הנמוכים בבחירות המוניציפליות? ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק שיזם שר הפנים גדעון סער, לפיה ייקבע יום שבתון במשק ביום הבחירות לרשויות המקומיות, בדומה לבחירות הכלליות לכנסת. ההצעה תעלה להצבעה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה בתמיכת הממשלה.

עוד על הבחירות המקומיות:
וינשטיין דורש לבטל את תוצאות הבחירות בבית שמש
"דומרני איים על הרב רנטגן כדי להטות הבחירות בנתיבות"

הצעתו של סער גובשה בשל אחוזי ההצבעה הנמוכים בבחירות לרשויות המקומיות שנערכו בחודש אוקטובר. סער אמר לאחר אישור החוק: "במשך שנים רבות היה יום שבתון ביום הבחירות לרשויות המקומיות. אני מאמין שהשתתפות אזרחית דמוקרטית רחבה היא חשובה ובעלת ערך. אני מאמין גם שהבחירות לרשויות המקומיות אינן פחות חשובות מהבחירות לכנסת, לכן נכון להקל על אזרחי ישראל לממש את זכותם הדמוקרטית גם בהן".

הצעת החוק מצטרפת לחוק אחר הנוגע לרשויות המקומיות שיזם סער ועבר בקריאה שנייה ושלישית בשבוע שעבר, לפיו ניתן יהיה להשעות ראש עיר מכהן שנגדו הוגש כתב אישום חמור. על פי החוק החדש, תוכל ועדה מיוחדת בראשות שופט בדימוס להכריע אם להעביר ראש עירייה מתפקידו למשך שנה מהיום שהוגש נגדו כתב אישום.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully