וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום 4 שעות: הסתיימה שביתת עובדי נמל אשדוד

רמי שני

20.12.2013 / 15:59

לאחר שוועד הנמל הודיע בצהריים על השבתת העבודה בשל השעיית שניים מעובדיו כי סירבו ללבוש אפוד זוהר בגובה רב, הודיעה ההסתדרות על סיום המשבר ועל ביטול ההשעיה

נמל אשדוד. אורי לנץ
פריקת שלוש אניות תידחה למוצאי שבת. נמל אשדוד/אורי לנץ

כארבע שעות לאחר שפתח ועד עובדי נמל אשדוד בשביתה כללית בעקבות השעייתם של שניים מהעובדים משום שסירבו ללבוש אפוד זוהר בגובה רב, הודיעה ההסתדרות אחר הצהריים (שישי) על סיום המשבר. מהארגון נמסר כי בוטלה השעייתם של שני חברי הוועד, וכי העובדים ישובו לעבודתם המלאה במוצאי השבת.

עוד על נמל אשדוד
עובדי נמל אשדוד פתחו בשביתה כללית עד להודעה חדשה
הנהלת נמל אשדוד: העובדים שובתים בגלל אפוד זוהר
אורי יוגב: "40% מעובדי נמל אשדוד בני משפחה"

עוד מסרו בהסתדרות כי ביום ראשון תתכנס ועדת הבטיחות להסדיר את ההסכמה שהתקבלה. יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך את הצדדים על כך ש"שמו את טובת המשק לנגד עיניהם ואפשרו לנמל לחזור לעבודה סדירה". לדבריו, "נושא הבטיחות עומד בראש סדר העדיפויות של העובדים וההסתדרות".

חרף ההשבתה הקצרה - נגרמו שיבושים בעבודת הנמל

אף שהשביתה נמשכה שעות ספורות בלבד, היא הספיקה לגרום לשיבושים. פריקתן וטעינתן של שלוש אניות שעגנו בנמל לא התבצעו, והן יידחו למוצאי השבת. האניות צפויות לצאת לדרכן ביום ראשון.

לקראת הצהריים הודיע ועד העובדים בנמל אשדוד הודיע כי החליט להשבית את העבודה בנמל עד להודעה חדשה. לטענת העובדים, מנכ"ל הנמל גדעון סטירמן, מתנהל "בדרך שלוחת רסן" בצעדי המשמעת שהוא נוקט כלפי העובדים, בהתייחסם להשעיית שני חברי הוועד בשל סירובן ללבוש אפודים זוהרים. לטענת העובדים, קיימת חובת הימצאות אפודים זוהרים בסביבתם המיידית, ועליהם ללבוש אותם כשהם נעים רגלית בתחום הנמל ולא בתאי העבודה והתפעול, כפי שדורשת ההנהלה.

אלון חסן שב לנמל אשדוד: "שמח מאוד לחזור". שי מכלוף
חזר לתפקידו לפני חודשיים לאחר שבוטלה השעייתו. יו"ר ועד הנמל, אלון חסן/שי מכלוף

בתקופה האחרונה עלה נמל אשדוד לכותרות, בעיקר בנסיבות שליליות. לפני כחודשיים וחצי חזר יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אלון חסן לתפקידו אחרי שההסתדרות אישרה את ביטול השעייתו. האישור התקבל לאחר שוועדה מיוחדת שהקים הארגון בעניינו קבעה כי אין עוד ניגוד עניינים לכאורה בין עסקיו הפרטיים לבין תפקידו בוועד העובדים, ובכלל זה זיקה בין עסקיו לפעילות הנמל.

חסן השעה את עצמו מפעילותו בוועד העובדים לפני כשלושה חודשים, בעקבות פרסומים חוזרים שהצביעו על זיקה לכאורה בין עסקיו הפרטיים לבין נמל אשדוד. בעיתון "הארץ" ובערוץ 2 פורסם כי משאיות של חברת "בן עידן הובלות" שבבעלות חסן פוקדות את הנמל, תוך חשש לכאורה ליחס מועדף. כן פורסם כי הנמל רכש במשך שנים חומרי ניקוי המיוצרים במפעל שבבעלות חסן, באמצעות חברת שיווק שנמצאת בבעלות קרובי משפחתו. עוד פורסם כי חברת "דנה לוגיסטיקה" המספקת שירותים ללקוחות הנמל ומקיימת פעילות ענפה תוך פטור ממכרז, נמצאת בבעלות שותפו העסקי וחברו הקרוב של חסן, יניב בלטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully