וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחרי גזר הדין: הרב אלון משדר "עסקים כרגיל"

19.12.2013 / 18:09

אף שבית המשפט שלח אותו לחצי שנה של עבודות שירות בגין מעשים מגונים באחד מתלמידיו, מגיע היום הרב אלון לשאת דרשה למאמיניו בבירה. מנגד תתייצב משמרת מחאה: "להחרים אותו"

צילום: עומר מירון, אלי מנדלבאום, שי מכלוף; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

(הרב אלון אחרי מתן גזר הדין, אתמול)

מוטי אלון אחרי גזר הדין. נועם מושקוביץ
הרב אלון אחרי מתן גזר הדין, אתמול/נועם מושקוביץ

יממה אחרי שנגזר עליו עונש מקל של שישה חודשי עבודות שירות בגין מעשים מגונים בקטין, מגיע היום (חמישי) הרב מוטי אלון לשאת דרשה בירושלים. מחוץ לבית הכנסת "בית יוסף" בשכונת מקור חיים, שם תיערך הדרשה, יתייצבו מוחים מטעם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בטענה שהרב "מבקש תמיכה תוך התעלמות מהמעשים הקשים שביצע".

עוד על פרשת הרב אלון:
האם הרב המורשע מוטי אלון יאבד את התואר ”רב”?
דעה: עבריין, אבל עדיין רב
העונש של הרב אלון: קל, נרפה, מסוכן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אתמול בבוקר, אחרי שלוש שנים של הליך משפטי נגדו, פסק בית משפט השלום בירושלים כי הרב אלון, מבכירי הרבנים בציונות הדתית - לא ילך לכלא. עם זאת הוא ירצה עבודות שירות ומאסר על תנאי של 15 חודשים למשך שלוש שנים וישלם פיצוי של 10,000 שקלים למתלונן, שטען כי אלון תקף אותו מינית בשתי הזדמנויות ב-2005. "אני בעבודות שירות כבר 40 שנה ואני אשמח להמשיך לעשות עבודות שירות עד 120", אמר הרב אחרי החלטת בית המשפט וטען כי ההרשעה "בטעות יסודה". "העלילה היא עלילה שקרית. המהלך כולו הוא מהלך עגום. לי טוב, באמת אני רק התחשלתי וגדלתי מזה".

בהחלטה כתבה השופטת מאק-קלמנוביץ' כי אלון "הכיר בכך שפגע במתלונן, גם אם לטענתו הדבר נעשה בשוגג", אולם הוסיפה שהעובדה שהוא אינו מועסק עוד במשרות ציבוריות מפחיתה חשיפתו לציבור ולתלמידים צעירים ובכך מפחיתה את הסיכון. אלא שעם זאת, כאמור, ממשיך הרב במתן השיעורים לקהל מאמיניו - והיום הוא עושה זאת בירושלים, אף שהוא נושא בדרך כלל את דרשותיו השבועיות ממקום מושבו במושבה מגדל שבצפון.

החלטתו לשדר "עסקים כרגיל" חרף גזר הדין, עוררה את חמתם של אנשי איגוד מרכזי הסיוע. "צר לנו שיום לאחר שניתן גזר הדין בעניינו, ועוד לפני שהחל לרצות את עונשו, יתייצב הערב מוטי אלון בפני קהל תלמידיו ויקבל את אהדתם ותמיכתם תוך התעלמות מוחלטת מהמעשים הקשים שביצע ותוך התעלמות גסה מהנפגע שנותר להתמודד עם השלכות הפגיעה", נמסר מהאיגוד.

"מן הראוי שעבריין המין מוטי אלון היה נשאר בביתו"

במרכז הוסיפו כי התעלמותו של אלון מהנסיבות ומעצם גזר הדין היא התנהגות שאינה הולמת רב בישראל. "מן הראוי שעבריין המין מוטי אלון היה נשאר בביתו והיה עושה לעצמו חשבון נפש פנימי. חוסר ההכרה שלו במעשיו החמורים היא לא פחות קשה מהמעשים שביצע", נטען. "אדם שהורשע בעבירות מין בתלמידו, ובוודאי אדם שאינו מביע שמץ של חרטה וצער על המעשים שביצע, אינו ראוי לשאת בתואר רב, ואנו מקוות כי גם מהנהגת הציבור הדתי תצא קריאה חד משמעית להחרים את שיעוריו, להביע אמון ותמיכה בנפגעי תקיפה מינית באשר הם ובכך לנתץ את קשר השתיקה וההשתקה סביב התופעה".

סנגורו של הרב, עו"ד אשר אוחיון, אמר אתמול כי בכוונתו לערער על גזר הדין ועל עצם ההרשעה. "מדובר בנחמה קטנה מאוד. יש לנו אכזבה עמוקה מהכרעת הדין, שראוי שתעבור בדיקה משפטית". יצוין כי הפרקליטות דרשה לגזור על הרב שנת מאסר בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully