וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית נוספת: צה"ל הרג איש ביטחון פלסטיני בגדה

19.12.2013 / 7:40

לתקרית אמש בג'נין הצטרף הלילה אירוע בקלקיליה שגם בו נהרג פלסטיני, אלא שהפעם מדובר באיש מודיעין. בצבא מדגישים כי הטרור בגדה הרים ראש וכל פעילות שגרתית הופכת לנפיצה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

לאירוע הירי אמש בג'נין, שבו נהרג פלסטיני וחמישה אחרים נפצעו, הצטרפה לפנות בוקר (חמישי) תקרית נוספת - הפעם בקלקיליה, אלא שלדברי גורמים בחטיבת הצנחנים, הפעם ההרוג הוא איש כוחות הביטחון הפלסטיניים. כוח של סיירת צנחנים שנכנס לעיר בחיפוש אחר אמצעי לחימה ופעילות טרור, ספג במהלכו אש - שנענתה בתגובה מצד הלוחמים. בתקרית נהרג סלאח יאסין, איש מודיעין כללי, נשוי ובן 28. בסריקות שבוצעו לאחר מכן אותר אקדח מסוג יריחו ותרמילים, ומאוחר יותר התקבל דיווח על מותו של יאסין.

בצה"ל כבר ברור – על אף שאין קשר בין הגזרות בהן התרחשו שני האירועים, הפעילות השגרתית שבעבר נענתה בשקט יחסי כבר לא זוכה לתגובה כזו, וארגוני הטרור הפלסטינים בהחלט מעזים יותר.

פלסטיני נהרג ו-5 נפצעו בפעילות כוח מיוחד בג'נין

אקדח יריחו אותר בקלקיליה על ידי סיירת צנחנים. דובר צה"ל
האקדח שאותר בקלקיליה, ובו כנראה נעשה שימוש נגד החיילים/דובר צה"ל

אם בעבר כניסה של כוחות צה"ל למחנות פליטים הייתה מסתיימת לכל היותר ביידויי אבנים, טוענים גורמי צבא, היום קיים סיכוי גבוה בכל פעילות כזו שתיגמר בפתיחה באש. במספר אירועים שהתרחשו בימים האחרונים גם בג'נין, בקלנדיה ובשכם, השיבו הפלסטינים באש. הם מעזים יותר. לא ברור מה הסיבה לכך; לא קיימות ראיות שמצביעות על כך שהמו"מ המדיני (או הקיפאון המדיני) או המצב הכלכלי הם דווקא אלה שאחראים לכך. אך דבר אחד בטוח: ארגוני הטרור מרימים את ראשם, והדבר בא לידי ביטוי בחיכוך הגובר מול חיילי צה"ל בזמן פעילות מבצעית, מעצרים וסריקות לאיתור אמצעי לחימה. רק באזור קלקיליה אירעו בשבועות האחרונים שלושה אירועי ירי במהלך פעילות שגרתית, אפילו לא במהלך מעצר מבוקש בכיר.

בינתיים, צה"ל המשיך הלילה בפעילות השגרתית שלו: שמונה מבוקשים פלסטינים נעצרו ברחבי יהודה ושומרון. בבית עור אל-פוקא, מערבית לרמאללה, נעצר מבוקש אחד, בבית לחם נעצרו שני מבוקשים, בצוריף ליד בית לחם נעצרו שני מבוקשים, באל-פציל צפונית ליריחו נעצר מבוקש אחד ובעין סולטאן ליד יריחו נעצרו שני מבוקשים. הם הועברו לחקירה בשב"כ.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תרח"ט גולני. דובר צה"ל
כל פעילות שגרתית נגמרת באש. למצולמים אין קשר לכתבה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully