וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א החלה בהליכי השעיית המנתחים מאיכילוב

17.12.2013 / 21:59

העירייה הודיעה שבהתאם לבקשת מנהל המרכז הרפואי, פתחה בהליכים נגד הרופאים שתועדו דורשים כסף עבור טיפול בחולים זרים ב"עובדה". החלטת ההשעייה חייבת את אישור העירייה

באדיבות "עובדה" - שידורי קשת

צפו בקטע מתחקיר "עובדה"

עיריית תל אביב-יפו החלה הערב (שלישי) בהליכים להשעיה דחופה של שלושת הרופאים המנתחים שתועדו דורשים כסף עבור טיפול בחולים זרים בתחקיר התכנית "עובדה" ששודר אמש. ההליכים להשעייתם של פרופ' צביקה רם, פרופ' שלמה קונסטנטיני וד"ר יוסי פז נפתחו על פי בקשתו של מנהל המרכז הרפואי איכילוב, פרופ' גבי ברבש. מהעירייה נמסר כי ההליכים "יתבצעו כמקובל וההחלטה תתקבל לאחר שייערך שימוע לרופאים, ותוך מעקב אחר עמדת הפרקליטות על פי פניית משרד הבריאות בעניין זה".

לאחר התחקיר: מנהל בית החולים החל בהליך השעיה למנתחים

נושא: ביה"ח איכילוב, שם נקבע הערב מותו של הסופר יורם קניוק. יוני 2013. דרור עינב
המרכז הרפואי איכילוב/דרור עינב

הבוקר נודע כי פרופ' ברבש עצמו החל בהליכי השעיה של שלושת המנתחים בעקבות התחקיר. "אין ספק לאיש שאסור לדרוש או לקבל תשלום עבור טיפול הניתן לאזרח או לתייר במסגרת בית החולים הציבורי. הבוקר, לאחר שהתכנית שודרה, ומול העדויות המצולמות הנוקבות - הדברים מחייבים פעולה", כתב פרופ' ברבש במכתב ששלח לרופאי ועובדי בית החולים. אלא שבתי החולים כפופים מבחינה אדמיניסטרטיבית לעירייה ועל כן החלטת ההשעיה חייבת את אישור העירייה.

"מדובר בבכירי הרופאים, רופאים עתירי זכויות שחיים ונושמים את בית החולים שלנו מהבוקר עד הלילה ואלפים חייבים להם את חייהם על עבודתם כאן", כתב עוד ברבש במכתב ששלח. "עם זאת", הוסיף, "המרכז שלנו כמו כל בית חולים חייב לשמור על החוק, על כללי התפעול המוכתבים לנו, ועל העקרונות האתיים המתחייבים מכל מי שעוסק במקצוע הרופאה. חובה עליי לפתוח בהליכי השעיה מול שלושת הרופאים".

בתחקיר ששודר אמש, נחשף תיעוד הנמשך כמה חודשים, אשר תיאר כיצד המנתחים הבכירים דורשים, במסלול עקיף, כסף עבור טיפול בחולים זרים – כסף אשר אמור להיכנס במלואו לקופה הציבורית, במסגרת שירות "תיירות מרפא" שקיים בבית החולים. התחקיר הראה כיצד השלושה - פרופ' צבי רם מנהל המחלקה הנוירוכירורגית, פרופ' שלומי קונסטנטיני מנהל המחלקה הנוירוכירורגית ילדים, וד"ר יוסי פז, מנתח לב בכיר - מקבלים אליהם סוכנת של תיירי מרפא ומבקשים תשלום של עשרות אלפי שקלים, נוסף לזה שדורש מהחולים הללו בית החולים באופן רשמי.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully