וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לשוחד בתאגיד המים של תל אביב, בכירים נעצרו

17.12.2013 / 10:42

על פי החשד, עובדי "מי אביבים" קיבלו שוחד מחברות קבלן על מנת לנתב להן עבודות ולרשום עבודות פיקטיביות, תוך קבלת חשבוניות "מנופחות" ומזויפות. 20 עובדים נעצרו לחקירה

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

יותר מ-20 עובדים בתאגיד המים והביוב של תל אביב-יפו "מי אביבים" עוכבו היום (שלישי) לחקירה בחשד לשורת עבירות שחיתות, בהן שוחד, זיוף וקבלת דבר במרמה. בין העצורים גם בכירים בתאגיד, והחשודים המרכזיים יובאו בהמשך היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

על פי החשד, התאגיד קיבל שוחד מחברות קבלן שעמן הוא עובד, בתמורה לניתוב קריאות לטיפולן ומתן עבודות פיקטיביות. זאת תוך שחברות הקבלן מנפיקות לתאגיד חשבוניות "מנופחות" ועושות שימוש בחשבוניות פיקטיביות. המעורבים חשודים כי נהגו לחלוק את הכסף, שנלקח לכאורה מקופת המדינה, ביניהם. המשטרה חושדת כי שיטת הגניבה מן הקופה הציבורית החלה עוד מתחילת פעילותה של החברה ב-2010, וכי במסגרתה הצליחו המעורבים לגרוף עשרות מיליוני שקלים.

מעצריהם של עובדי התאגיד ועובדי עירייה הפועלים בתאגיד נעשו בתום חקירה סמויה בת כמה חודשים ביחידת להב 433 בשיתוף עם רשות המסים וגופים נוספים, בתיאום עם עיריית תל אביב-יפו. העצורים חשודים בעבירות של שוחד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, גניבה ממעביד, זיוף, הלבנת הון וכן בעבירות מס. בנוסף, גם עובדים מחברות הקבלן נלקחו לחקירה, ונערכו חיפושים בעשרות בתים של חשודים ובמשרדי התאגיד, שם הוחרמו מסמכים הדרושים להמשך החקירה.

מתאגיד "מי אביבים" נמסר בתגובה: "חברת 'מי אביבים' סומכת על עבודת המשטרה, ותשתף עמה פעולה ככל שתידרש".

עוד על תאגידי מים:
מי אביבים ועיריית תל אביב יפצו אדם שחויב לא כדין
תבע את תאגיד המים של פ"ת וקיבל 118 אלף שקל
"תאגידי המים גבו גביית יתר וסירבו להחזיר כסף"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully