וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק עמותות" אחר: חשיפה וגילוי נאות

חזי שטרנליכט

17.12.2013 / 6:37

הרעיון להטיל מס על פעילותן הפוליטית של ממשלות אירופה במטרה לתמוך בארגוני שמאל בישראל - לעיתים השמאל הקיצוני - הוא רעיון לא רע, אך אני מאמין כי יש דרך יעילה יותר. בטח כשזוכרים שאצל חלק מהממשלות הזרות האלה הצביעות חוגגת, והן שולחות פעילים פוליטיים מטעם עמותות או ארגונים של ממשלות זרות להן לעשרות שנים בכלא. הרי הממשלות באירופה לא רוצות התערבות זרה, ורק אצלנו זה הפך להפקרות.

בישראל יש חוגים נרחבים מקרב אנשי השמאל, הלוקחים חלק בחגיגת הסאדו?מאזו הפוליטית של הלקאתנו והלקאת עצמו ומתן שליטה מוחלטת לכל הנרטיב האיסלאמי במימון ממשלות דוגמת גרמניה, צרפת, הולנד ובריטניה. הכל נעשה דרך עשרות ארגוני זכויות אדם, שקובעים לנו איך להתנהג ורוצים לעקר את ליבנו מזכותנו המוסרית לארץ ישראל. זכותנו כמובן חזקה לא פחות מזו של עמי אירופה על אדמותיהם - אותם עמים שנעו ונלחמו אלה באלה אלפי שנים עד שנעצרו במפת הגבולות הנוכחית.

עם זאת, אני כן סבור שחוק העמותות הנוכחי הוא צעד שאפשר היה לוותר עליו, ובמקום זאת לדרוש מכל ארגון לגלות מי עומד מאחוריו. חשיפה וגילוי נאות - בלי משחקים - ישיגו אפקט חזק יותר.

להותיר את מערכת המיסוי מחוץ לעולם המוסר

ראשית - המחוקק מודה למעשה שמס הוא עונש. ובכן, אני הראשון שסובר שמס הוא דרך לחנוק פעילות עסקית, אבל אני מציע שנותיר את מערכת המיסוי מחוץ לעולם המוסר של טוב ורע - לא לפה ולא לשם. אני טוען חדשות לבקרים שמסים נמוכים הם הפתרון, וגם פה אפשר למצוא פתרון אחר. צריך מסים נמוכים נקודה. הרי לא מהקרנות ומהעמותות הזרות תתמלא קופת המדינה. זה צעד ענישה.

אז מה כן? צריך לעשות לאירופאים את מה שהם עושים לנו - לסמן אותם. זוכרים את סימון המוצרים? אנחנו נסמן את פעילות הארגונים. מדוע שלא יבוא המחוקק הישראלי ויענה לאירופאים במה שהם הכי טובים - ביורוקרטיה מנופחת ומסורבלת?

בכל יום אני מקבל לתיבת הדואר האלקטרוני כמה הודעות לתקשורת של פעילים קיצוניים, בדרך כלל בוגרי המחאה החברתית של 2011, שדי נתמכה ונתמכת לכאורה על ידי הממשלות האירופיות. תמיד זה בשמות "הומאניים", שמתחתם מסתתרת אמת אחת פשוטה: עקירת הזהות היהודית מישראל ומתן לגיטימציה לבריונות הערבית. מדוע שלא נדרוש בחוק מכל עמותה כזאת את הדבר האלמנטרי ביותר? בתחתית ההודעה לעיתונות או אל הדו"ח ששולח ארגון כזה או אחר, תצורף פיסקה: "עמותה זו ממומנת על ידי העמותה הגדולה בשם הזה והזה, שנתמכת בין השאר על ידי הממשלה האירופית הזאת והזאת".

אם האירופאים רוצים לדעת היכן מיוצרים המוצרים שמגיעים מישראל, מדוע הציבור כאן אינו זכאי לקבל פירוט מלא מהארגונים האלה? סימון מלא של האירופאים, האיחוד שלהם וכל שאר מרעין בישין. הציבור זכאי לדעת מי הם אלו ששולחים אליו מסרים מארצות זרות. גם לימין וגם לשמאל. כי מיסוי, דרקוני ככל שיהיה, לא יצליח היכן שהגילוי הנאות יעבוד במלוא עוצמתו. הוא פשוט ישים את הדברים בפרופורציה הראויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully