וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין מבהיר: פניי אינם לפוליטיקה, בינתיים

15.12.2013 / 21:54

לאחר ההתנצחות המתוקשרת עם ראש הממשלה סביב הסוגיה הפלסטינית במסגרתה ביקר דיסקין את נתניהו באופן אישי, הודף ראש השב"כ לשעבר טענות לפיהן הוא סולל את דרכו לפוליטיקה

צלם: דוד קורן עריכה: טל רזניק

(צפו בנאום דיסקין בו תקף את מדיניות נתניהו)

ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, מבהיר כי פניו אינם לפוליטיקה, לפחות בינתיים. בסטטוס שהעלה אמש (שבת) לעמוד הפייסבוק שלו, כתב דיסקין: "אני מרגיש שיש לי גם כמה מניות במדינה הזו (כמו לכולנו) וכבעל מניות, בהחלט אכפת לי ויש לי מה לומר. אבל מכאן ועד לצומת החלטה באם אני פונה למערכת הפוליטית הדרך עוד ארוכה". דיסקין גם הכחיש כל קשר פוליטי לראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ואמר כי אין לו קשר "עם מפלגות דמיוניות שהנשיא שמעון פרס מקים, וגם לא ליאיר לפיד אותו מעולם, אבל מעולם - לא פגשתי או שוחחתי עמו. אין לי קשר פוליטי לאף אחד מגורמים אלו. נקודה. וכל מי שכתב ואמר שיאכל את הכובע". את דבריו חתם בהסתייגות קלה כאשר כתב: "מה יהיה בעתיד איני יודע. בהווה אני לגמרי אבל לגמרי בנקודה שתיארתי לעיל".

עוד בנושא:
דיסקין מזהיר: "הסכסוך עם הפלסטינים קריטי יותר מאיראן"
מקורבי נתניהו: "דיסקין מנותק מהמציאות וחסר ראייה אסטרטגית"
"נתניהו צריך גלידה ב-10,000 ש"ח כדי לטפל באיראן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"עוד מעט גם ישלחו את מלחכי הפנכה להסביר מדוע זה בסדר להחזיק שלושה בתים על חשבון המדינה, לקנות גלידה ב-10,000 שקל, להוציא 80 אלף שקל על מים ולהוציא 6,000 שקל על נרות ריחניים"/מערכת וואלה, צילום מסך

דבריו של דיסקין הגיעו על רקע הערכות במערכת הפוליטית כי בכוונתו להיכנס בקרוב לחיים הציבוריים. הערכות אלה צברו תאוצה בשבועות האחרונים, אחרי שורת התבטאויות מתוקשרות שלו בנוגע לתהליך המדיני, ולאופן תפקודו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בתחילת החודש, בכנס העשור ליוזמת ז'נבה, נאם דיסקין ותקף חזיתית את נתניהו. הוא קרא להאיץ את המשא ומתן עם הפלסטינים, ואמר כי השלכותיו של הסכסוך הישראלי-פלסטיני הן "קיומיות עבור ישראל הרבה יותר מסוגיית הגרעין האיראני". לדבריו, "המצב בגדה המערבית מסוכן מאוד, הדור הצעיר בגדה המערבית מיואש וחי ללא עתיד. מאות אלפי צעירים פלסטינים שגדלו תחת כיבוש ישראלי ממורמרים, זועמים, חסרי תקווה ומחפשים יעד להתפרץ עליו. גם בקרבנו, בקרב החברה הישראלית, קיימים מתחים לא פשוטים בין הרוב היהודי למיעוט הערבי, אלו יכולים להיות מוזנים בקלות ממה שקורה ויקרה בינינו לבין הפלסטינים".

דיסקין קרא להחליף את הקואליציה הנוכחית ולהקים "קואליציה חדשה שבסיסה המפלגות התומכות בשתי מדינות לשני עמים". הוא טען כי "שתי מחוות שיכולות לתרום מידית לחיזוק התקווה והאמון בין הצדדים: הראשונה, הקפאת כל הבנייה בהתנחלויות. זו המחווה החשובה ביותר, שיכולה לתת תחושה שמשהו אכן קורה". המחווה השנייה לפי דיסקין היא שחרור אסירים. "אני מתנגד עקרונית לשחרר אסירים תחת סחיטה או איום", הסביר, "עם זאת, אני סבור, בכאב רב, שהסכם שלום מצדיק אפילו שחרור אסירים. נכון לעשותו רק בשלבים הסופיים שלו. לצערי, העסקה הפוליטית הצינית והמבחילה שנרקמה כדי להימנע מהקפאת הבנייה בהתנחלויות, נעשתה בשלב מוקדם מדי במשא ומתן ולכן קוממה רבים בציבור הישראלי, ובצדק".

בתגובה לדברים, תקפו גורמים בלשכת ראש הממשלה את דיסקין ומסרו כי נתניהו "לא יושפע מאמירות ממוחזרות, וגם לא מהטפות מוסר מתחסדות שנובעות מתסכול אישי של מי שרצה לקבל מנתניהו את תפקיד ראש המוסד ולא קיבל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
דיסקין נואם בכנס העשור ליוזמת ז'נבה/מערכת וואלה, צילום מסך

דיסקין לא נשאר חייב וכתב פוסט נוסף בו תקף את נתניהו: "לפחות הפעם הם לא גייסו את אריק איינשטיין כדי להתעלם מהבעיה שעל השולחן. מן הסתם, עוד מעט גם ישלחו את ארדן, גמליאל ושאר מלחכי הפנכה להסביר מדוע זה בסדר להחזיק שלושה בתים על חשבון המדינה, לקנות גלידה ב-10,000 שקל, להוציא 80 אלף שקל על מים ולהוציא 6,000 שקל על נרות ריחניים - הרי ראש הממשלה צריך להתרכז באיום האיראני".

אלא שאתמול מיהר דיסקין להבהיר כי אינו מתכוון להיכנס לחיים הפוליטיים: "להפתעתי גיליתי מאמרים של יודעי דבר בעיתונים השונים שעסקו בכך שאני צריך להוביל את מחנה המרכז-שמאל, או להצטרף למפלגה זו או אחרת, והגדילו לעשות כאלו שאף סבורים שאני צריך להחליף את זה שגר בין השאר ברחוב בלפור בירושלים. אחרים אף התיימרו לזהות פה תכנית אסטרטגית רב שלבית שלי של כניסה לחיים הפוליטיים, גיוס כספים מתורמים בחו"ל (??), ברית פוליטית עם אולמרט ולפיד (??), תזמון של הדברים שלי ושלהם (??) ועוד כהנה וכהנה", כתב דיסקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully