וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסילת פרופ' אומן: החלטה חשוכה

חיים שיין

15.12.2013 / 15:36

אוניברסיטת חיפה החליטה לא להעניק תואר ד"ר לשם כבוד לחתן פרס נובל, פרופ' ישראל אומן. הסיבה: דעותיו הימניות, שעומדות בסתירה לרוח השמאלנית והפרו?פלשתינית של האוניברסיטה. רק לאחרונה נמסר כי ועדת החינוך של הכנסת תדון בפעילות של הקליניקות המשפטיות באוניברסיטה, ששליש מהן עוסקות בזכויות הפלשתינים, כולל של מחבלי חמאס הכלואים בישראל.

פרופ' אומן, מהמומחים החשובים למתמטיקה ולתורת המשחקים, לא צריך את הכבוד מטעמה של אוניברסיטת חיפה. המצוינות האקדמית שלו לא זקוקה לאישור מאוניברסיטה שקטנה על מידותיו. כל מוסד חשוב בעולם פתח את שעריו בפניו, וסטודנטים מכל העולם עולים לרגל לירושלים ללמוד ממנו את התבניות הבסיסיות של ההיגיון האנושי.

בחו"ל, כל האקדמיה הישראלית נגועה

פסילתו על ידי הוועד המנהל היא על רקע פוליטי. אוניברסיטה ישראלית פוסט?ציונית בישראל פוסלת מדען בעל שם עולמי רק מכיוון שהוא ציוני. כל חטאו של אומן בעיניהם הוא שהפרופ' סובר כי על פי תורת המשחקים, אובססיית הוויתורים של השמאל היא בלתי הגיונית ומסוכנת בעליל. היום, לאחר ניסיון מצטבר של שנים, כבר לא צריך להיות פרופסור דגול כדי להבין כי התקפלות, נסיגות וויתורים לא מקדמים את השלום אלא מרחיקים אותו. עם זאת, חשוב להבין כי תוארי ד"ר לשם כבוד ניתנים על הישגים מדעיים, ולא על עמדות פוליטיות. פסילה אקדמית על רקע של דעות פוליטיות מזכירה ימים אפלים בתולדות האנושות.

פרופסור ישראל אומן, אוניברסיטה העברית, יולי 2011. עומר מירון
אוניברסיטה ישראלית פוסט-ציונית בישראל פוסלת מדען בעל שם עולמי רק מכיוון שהוא ציוני. פרופ' אומן/עומר מירון

מאחורי ההחלטה הרעה עומד עמי אילון, יו"ר הוועד המנהל של האוניברסיטה, הסניגור הגדול של ערפאת מול אהוד ברק. אילון האשים את מדינת ישראל בכך שגרמה לתסכול אצל הפלשתינים, תסכול שגרם לאינתיפאדה. הוא גם הטיף לחזרה לגבולות 67', גם באופן חד?צדדי, על מנת להקים מדינה פלשתינית. אם אלה דעותיו של יו"ר הוועד המנהל, מה הפלא שבאוניברסיטת חיפה מתקיימות הפגנות נגד צה"ל בעת מבצע צבאי בעזה ושימי הנכבה הם ימים של מתח באוניברסיטה?

בעת שמדינת ישראל נאבקת על כל במה בעולם נגד העירוב שבין פוליטיקה למדע, אוניברסיטת חיפה הצטרפה לאויביה הקשים ביותר של האקדמיה הישראלית ונתנה להם רוח גבית. אם פרופ' אומן פסול באוניברסיטת חיפה עקב דעותיו הלאומיות, מה הפלא שבאוניברסיטאות באנגליה פוסלים מדענים מישראל רק משום שבעיניהם אוניברסיטת חיפה נמצאת בפלשתין הכבושה.

ההחלטה של הוועד המנהל כורתת את הענף שעליו יושבת האוניברסיטה. בחו"ל לא מבחינים בין אוניברסיטאות, לדידם כל האקדמיה הישראלית נגועה.

פרופ' אומן לא ישחק את המשחק של האוניברסיטה - הוא הרי מומחה לתורת המשחקים. עם זאת, הצעתי לאוניברסיטה היא להתנצל בפני אזרחיה הציונים של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully