וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי תושבי התנחלויות מנותקים מחשמל: "שכחו אותנו"

יהושע בריינר

15.12.2013 / 5:00

בצל הדיווחים הרבים על פגעי השלג בבירה, זועמים תושבי הגדה על התעלמות הרשויות ממצוקתם הדומה. "כולם מדברים על ירושלים, אבל יש כאן אלפי אנשים בלי חשמל ומים מיום חמישי"

צילום: מור שאולי, יוסי אלי, חברת החשמל, משטרת ישראל, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

במהלך הימים האחרונים סבבו רובם המכריע של הדיווחים בכלי התקשורת השונים סביב הנעשה בירושלים וסביבתה – שם נערם השלג בכמויות גדולות וגרם לסגירת הצירים המובילים לאזור. אולם, לא רק בבירה שותקו כל המערכים. גם בהתנחלויות באזור הרי בנימין והשומרון היו נצורים אלפי בני אדם בבתיהם. זאת, לאחר שהשלג הכבד גרם לנפילה של קווי מתח גבוה, ואם זה לא מספיק, בשל קפיאת הצינורות הם נותרו ללא מים. "כולם מדברים על ירושלים, אבל יש כאן אלפי אנשים בלי חשמל ובלי מים מאז יום חמישי. מה איתנו? שכחו אותנו", זעם תושב אחת ההתנחלויות בגדה.

שלג באריאל, דצמבר 2013. יותם רונן
מחממים את השלג כדי לשתות. שלג בשומרון/יותם רונן

לדבריה של תמר אסרף, תושבת ההתנחלות עלי שבשומרון, "יש כאן אנשים בחרדה והיסטריה". היא תיארה מצב קשה מאוד בהתנחלות, במסגרתו "שש משפחות ישנות בקרוואן אחד בגלל שרק בו קיים תנור גז". מרבית המשפחות קיוו שעם צאת השבת המצב ישתפר, אולם כשהבינו שייקח עוד שעות רבות עד שתשוב רשת החשמל לפעול כסדרה, נואשו. "אנחנו ישנים כל המשפחה והילדים צמוד אחד לשני על מנת להתחמם", סיפרה אסרף. "אנחנו גם מחממים את השלג בשביל מים לניאגרות ולשתייה. אני מבינה שיש בעיה בחשמל, אך קיווינו שאולי יבואו לחלץ אותנו מהבתים, אבל גם זה לא קרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

לא רואים סוף למצב

תושבי עלי לא לבד. תחושות דומות נשמעו הערב גם ביישובים רבים בצפון השומרון, בגב ההר ובגוש טלמונים. "יש כאן משפחות עם תינוקות בני כמה שבועות בלי חימום כבר מיום חמישי בערב", אמר ארז בן סעדון, אב לחמישה ילדים, מההתנחלות רחלים. "הבעיה היא שאפילו לא רואים באופק סוף למצב הזה. המזל שלנו הוא שיש לנו גז בכיריים אז בלילה אנחנו מדליקים את ארבעת הלהבים וישנים בסמוך. אני לא אומר שנטשו אותנו כי בסך הכול היישוב מצליח לתפקד ויש עזרה הדדית, אבל לא הגיוני שבגלל קצת שלג כל כך הרבה אנשים יהיו מנותקים בלי חשמל. לא היו כאן רוחות של 250 קמ"ש. זה מצב הזוי, מה יהיה כשתפרוץ כאן מלחמה?".


לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully