וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלג בפסגות הרי אדום בירדן: "זה פשוט מדהים"

רמי שני

13.12.2013 / 22:25

הרי אדום בירדן כוסו בשכבת שלג שנראתה היטב מאילת ולאורך הערבה. תושבי עיר התיירות הדרומית, שנאלצו להסתפק במזג אוויר סגרירי בלבד, השתאו מהנוף: "מראה נדיר"

צילום: מור שאולי, גדעון צנטנר, אבי כהן, ניב אהרונסון, עריכה: יותם בן-דוד, מיכאל ברגמן

מזג האוויר הסוער הפוקד את ישראל זה כמה ימים, מורגש היטב גם בקרב שכנותיה. הרי אדום שבדרום-מערב ירדן, מול העיר אילת, נצבעו היום (שישי) לבן, בזכות כמות נכבדה של שלג שירדה על הפסגות. את המשטח הלבן ניתן היה לראות גם מעיר התיירות הדרומית ולתושבי אילת לא נותר אלא רק לקנא בשכניהם הירדנים.

ישראל סוערת: עדכונים אחרונים בוואלה! חדשות:
בעקבות הצפה: קטעים בנתיבי איילון נחסמו לתנועה
הרוג ראשון בסערה: טיפס לתקן את הגג, נפל - ונהרג
השיא לא מאחורינו: השלג יימשך גם הלילה

"זה היה פשוט וואו! ברגע שהעננים התפזרו ניתן היה לראות את הפסגות הלבנות של אדום", סיפר לוואלה! חדשות יוראי כהן, תושב אילת. "זה היה פשוט מדהים, מראה נדיר". באילת לעומת זאת, נאלצו התושבים להסתפק במזג אוויר סגרירי בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פשוט וואוו". הרי אדום/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם השכנה מדרום, מצרים, נצבעה לבן בחלקה, לאחר ששלג ירד בקהיר לראשונה זה 112 שנים. כלי תקשורת בסוריה ובלבנון דיווחו כי מזג האוויר הסוער פגע בעיקר בפליטים הרבים שנמלטו ממלחמת האזרחים בסוריה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרי אדום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשאר חלקי הארץ החורף נותן אותותיו וגורם שיבושים קשים באזורים רבים. בירושלים נערכים לקראת לילה נוסף של סערת שלגים, ועשרות אלפי בתי אב מנותקים מזרם החשמל. יישובים רבים בירושלים וסביבתה, בגדה המערבית, באזור המרכז ובצפון הארץ ייאלצו ככל הנראה לסבול מלילה נוסף ללא חשמל כשהטמפרטורות בחלק מהמקומות צפויות לרדת מתחת לאפס.

שלג בירושלים. טלי מאייר
נערכים ללילה נוסף של שלג. ירושלים/טלי מאייר

הנפגעים העיקריים מהקור העז והמחסור בחשמל הם אותם תושבים נזקקים, לעתים החיים בגפם, ללא יכולת סיוע ומנותקים משאר העולם. נוכח מצב זה, הורה מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, להיערך לפינוי אותם תושבים באזורים המנותקים.

נתיבי איילון נחסמו בעקבות הצפה בנחל איילון, 13 בדצמבר 2013. יותם רונן
נתיבי איילון נחסמו לתנועת כלי רכב/יותם רונן

ראש העיר צפת, אילן שוחט, פנה הערב לצה"ל בבקשה להכניס לעיר נגמ"שים וכלי רכב משוריינים כדי לסייע בפינוי צירים מרכזיים שנחסמו בשל השלג הכבד שיורד באזור. השלג נערם לגובה 50 סנטימטרים. מחברת החשמל נמסר כי יש קושי לתקן את התקלות בשל קריסת עצים. ביישובי רמת הגולן אספקת החשמל חזרה לסדרה. במקביל, המשטרה חסמה לתנועה את נתיבי איילון (כביש 20) בשל עליית מפלס מי הנחל הזורם לאורכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברד בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך
שלג בירושלים. טלי מאייר
ירושלים/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully