וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי התנחלויות בלי חשמל ומים: "הטבע ניצח אותנו"

יהושע בריינר

13.12.2013 / 11:47

ביישובים בשטח המועצות האזוריות בנימין ושומרון נצורים כבר קרוב ליממה אלפי תושבים. צירי הגישה חסומים והחשמל מנותק. עם זאת למרות המצב, התושבים "עדיין מחייכים"

צילום: מור שאולי, גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

הסופה הגדולה משפיעה גם על המתיישבים בגדה המערבית: בהתנחלויות בשטח המועצות האזוריות בנימין ושומרון נצורים כבר קרוב ליממה אלפי תושבים. זאת, לאחר שהשלג הכבד חסם את כל צירי הגישה. בחלק מהיישובים יש הפסקת חשמל כבר יותר מיממה ובנוסף לכך גם אין זרימת מים לאחר שהצינורות קפאו.

ביישוב הר ברכה שליד שכם הועברו חלק מהתושבים למועדון הקהילתי משום שהתושבים חיים כבר יממה ללא חשמל, ולא מסוגלים לחמם את בתיהם. "היישוב כולו מבודד ואי אפשר להתנייד אפילו ברכבי ארבע על ארבע", סיפר היום יעקב ויינברגר, תושב היישוב.

עוד על הסערה הגדולה:
בשל הצפה: המשטרה שוקלת לסגור את התנועה בנתיבי איילון
סכנה של ממש בכבישים: אילו צירים חסומים?
התחזית: הגשם והשלג יימשכו כל היום, מחר ייחלשו בהדרגה

שלג באריאל, דצמבר 2013. יותם רונן
תושבים באריאל משחקים בשלג, היום/יותם רונן

ויינברגר הוסיף כי כוחות הסיוע ביישוב פועלים במתכונת חירום, אבל בגלל הקושי להתנייד יש משפחות באזורים מבודדים שאף אחד לא יכול להגיע אליהם. "חיילי צה"ל תקועים בעמדות כי אפילו הצבא לא מצליח להגיע לעמדות שלהם", סיפר. "בחוץ יש יותר מחצי מטר של שלג ועכשיו צה"ל עושה מאמץ נוסף עם מפלסות כי עד עכשיו הם לא הצליחו. האוכל במכולת נגמר ואין לנו מים מכיוון שהצינורות קפאו. למרות המצב, אנשים כאן עדיין מחייכים ויש כאן ערבות הדדית במובן החיובי של המילה. משפחות שיש להן גנרטורים ותנורי חימום שעובדים מארחות משפחות אחרות ואנחנו מקווים לעבור את השבת בשלום עם חיוך".

בהתנחלות עלי שבשטח המועצה האזורית בנימין המצב דומה. במרבית יישובי בנימין אין חשמל וגם רשת הטלפונים הסלולריים "סלקום" קרסה בחלק מהמקומות, כך שחלק מהתושבים לא יכולים לתקשר עם העולם החיצון. "אנשים פה מרתיחים את השלג כי אין לנו מים", סיפרה תמר אסרף מעלי. "אין שאלה בכלל", הודתה בצער, הטבע ניצח אותנו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריאל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
שלג באריאל, דצמבר 2013. יותם רונן
שלג באריאל, דצמבר 2013/יותם רונן
שלג באריאל, דצמבר 2013. יותם רונן
שלג באריאל, דצמבר 2013/יותם רונן
שלג באריאל, דצמבר 2013. יותם רונן
שלג באריאל, דצמבר 2013/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully