וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעים חולצו למרכזי סיוע בבירה: "כמו שדה קרב"

13.12.2013 / 10:05

בשל מזג האוויר הסוער בירושלים נתקעו נוסעי כלי רכב רבים במכוניות ששקעו בשלג. לצורך כך פתחה המשטרה, בסיוע העירייה, מקומות כינוס אליהם מחולצים האנשים. "חוויה ייחודית"

צילום: מור שאולי, גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

שידור חי מירושלים (צילום: עומר מירון)

LIVE

מזג האוויר הסוער והמושלג בירושלים נותן את אותותיו, ומשפיע בצורה משמעותית על אורח חייהם של תושבי הארץ. על מנת לעזור לאלו שנמצאו מחוץ לביתם, ונתקעו עם מכוניתם בכבישים הרטובים והמושלגים, פתחה משטרת מחוז ירושלים, יחד עם עיריות ירושלים ומבשרת ציון, חמישה מקומות כינוס.

המפונים מתכנסים בבניין טדי בבנייני האומה, במתנ"ס בשדרות החוצבים במבשרת ציון, במתנ"ס מבשרת ציון, במחנה עופר בכביש 443 ובסיס עפרית. במקומות אלו אמורים לשהות הנוסעים והנהגים עד לפתיחם של צירי התנועה. המשטרה מבקשת ממי שביכולתו להגיע בכוחות עצמו אל אחד ממקומות הכינוס לעשות זאת, במקביל לפינוי הנעשה על ידי כוחות ההצלה. עוד נמסר מהמשטרה כי יש להפעיל אורות אזהרה בכלי הרכב הזקוקים לסיוע, על מנת שכוחות ההצלה יוכלו לזהות את מיקום הרכב.

הסופה הגדולה - כותרות אחרונות:
בירה נצורה: שיבושי חשמל, ראש העיר פנה לרמטכ"ל לסיוע
נשארים בבית: איפה לא יתקיימו היום לימודים?
הסערה ממשיכה להכות ברחבי המדינה: עדכונים שוטפים

מרכז סיוע בנייני האומה ירושלים, דצמבר 2013. טלי מאייר
מרכז הכינוס בבנייני האומה, הבוקר/טלי מאייר

"מרגע שהבנתי שמאות ואלפי אנשים לא יצליחו להגיע הביתה בשלום הנחיתי את הצוות המקצועי של בנייני האומה להקים את תחנת הצלת החיים והודעתי על כך לעירייה", סיפרה מירה אלטמן, מנכ"לית בנייני האומה. "עוד מוקדם להעריך כמה זמן תהיה היציאה מירושלים מסוכנת. אנחנו ערוכים ופועלים לספק ציוד בסיסי ומזון. כולי תקווה כי את השבת הם כבר יוכלו להעביר עם בני משפחותיהם בבית החם".

עד עתה, 2,300 נהגים שהיו תקועים בכבישים 1, 433 ובתוך ירושלים, כבר פונו, מתוכם 290 פצועים קל הסובלים מכוויות קור ומתשישות. הבוקר סביב השעה 10:00, פונו לבסיס חורון הנוסעים האחרונים מכביש 443, וכעת לא נותרו עוד נוסעים תקועים על כביש זה. יחד עם זאת, מאות נהגים עדיין נותרו תקועים בצירים האחרים, ובפעולות החילוץ משתתפים כוחות צה"ל, משטרה, כבאות ואנשי העירייה.

דני פרל ודודו לנדאו, המסייעים בפעולות החילוץ בבירה, סיפרו כי נכנסו לשכונות ולרחובות שמפלסות לא הגיעו אליהם משום שהן עובדות בעיקר בצירים ראשיים. "בתים רבים נצורים בתוככי העיר. אתמול בערב אנשים המשיכו לצאת מהבית, החליקו או נתקעו וחילצנו נהגים, בעדיפות מי שנגמר לו הדלק אחרי שעמד שעות ולא יכל להתחמם", סיפרו השניים. "התפקיד שלנו זה להביא בעלי תפקידים חיוניים לקריית הממשלה ולא לחלץ אנשים, אבל מי שהיה בסכנה עזרנו לו. אנשים נתקעו עם ילדים, משפחה, זקנים במשך שעות בשלג הקפוא. עברנו רכב רכב, הזזנו את השלג מהחלונות בכדי לבדוק שאין שם לכודים. זה היה נראה כמו שדה קרב זרוע במכוניות בכל מיני זוויות. הרבה התייאשו ופשוט יצאו והלכו ברגל".

מרכז סיוע בנייני האומה ירושלים, דצמבר 2013. טלי מאייר
מנסים להתחמם. מחולצים בבנייני האומה, הבוקר/טלי מאייר

דויד אילן, תושב מודיעין שיצא עם משפחתו אתמול בערב לראות את השלג בבירה ונתקע במשך ארבע שעות בכביש 443 חולץ לבנייני האומה. "יצאנו לראות את השלג בבירה, אני ושתי הילדות בנות 8 ו-11 ובערך בשעה 21:30 פשוט נתקענו סמוך לכניסה לעיר. לא היינו לבד, היו שם עשרות כלי רכב שנתקעו איתנו", סיפר.

"זו לא הפעם הראשונה שיורד שלג ולא חשבתי שהפעם תתרחש כזו דרמה", המשיך. "זה היה מאוד לא נעים. אמנם היה לנו חימום והכול אבל להיתקע כך שעות עם ילדים זה לא טוב. כרגע הכול בסדר, מכבדים אותנו בתה חם ואנו ומחכים כמו כולם שהסערה תתמתן ושאפשר יהיה לצאת מהעיר חזרה הביתה. אפשר בהחלט לסכם זאת כחוויה ייחודית במינה. לא חשבתי שכך זה ייגמר".

משה שלומוביץ, תושב אילת שחולץ לבנייני האומה סיפר: "לא חשבתי שאגיע לזה. חששתי יותר משיטפונות בעין גדי, אבל אף אחד לא הכין אותנו לדבר הזה. אני לא חושב שהרשויות כשלו, כי אף אחד לא תיאר לעצמו עוצמת שלג כזו. המפלסות פשוט לא עמדו בעומס. יש כאן תה, מביאים כאן מנות חמות, מזרונים וסמיכות. מה שכן, חסר כאן רופא או אחות כי יש כאן ילדים רבים שקופאים מקור, ואולי סובלים מבעיה כזו או אחרת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלג נערם בבירה, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות מזג האוויר הסוער, הוחלט במשטרה על העלאת הכוננות לרמה ג'. בתום הערכת מצב עם סגל הפיקוד הכללי, גורמי הצלה ופיקוד העורף, אמר המפכ"ל: "המשימה המרכזית של משטרת ישראל הנה הצלת חיים ומניעת פגיעה בנפש, ובה עוסקים שוטרי ומתנדבי משטרת ישראל מאז תחילת הסערה". דנינו הנחה להמשיך בסריקות בשיתוף עם צה"ל ועם גורמי הצלה נוספים בצירי התנועה ולוודא שאין בכלי הרכב שנתקעו אזרחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירושלים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכנסת לבנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
שלג בבית הכרם בירושלים, דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
ירושלים מושלגת/יואב דודקביץ'
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבירה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמוט באירופה. ירושלים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
שלג בבית הכרם בירושלים, דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
תחנת רכבת קלה קפואה בבירה/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully