וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תשרדו את הסערה המתקרבת

10.12.2013 / 12:30

החלקות בכביש רטוב, שריפות מתנורים בבית והתפשטות של שפעת: כל הדרכים לעבור בשלום את הסופה. וגם: דיווחים על ההיערכות בחרמון, בירושלים ובתל אביב. מתוך המהדורה

מערכת וואלה!

ברחבי הארץ נערכים היום (שלישי) לסערה הצפויה להגיע לישראל הלילה, ולהימשך בימים הקרובים. תושבי הצפון מתרגשים מהשלג שכבר החל לרדת באתר החרמון ועוד צפוי להתגבר עם בוא הסערה. בעיריית צפת נערכים עם טונות של מלח לפזר על הכבישים שעליהם עלול להצטבר קרח או שלג. כוחות הכבאות במחוז הצפון גם כן תגברו כוחות, וביטלו חופשות על מנת לעזור בחילוצים הצפויים באזור.

בתל אביב הגשם כבר החל לטפטף והתושבים מתכוננים לסופה הגדולה הלילה. בשכונת הארגזים בדרום העיר נראים תושבים על הגגות מנסים לאטום את הבתים בפני הגשם. כמו בכל שנה גם הפעם הם מאמינים שההצפות בלתי נמנעות.

בירושלים מחזיקים אצבעות, ובעיקר נערכים לאפשרות ששלג ירד בעירם. בהתחלה דיברו החזאים על שלג צפוי ברביעי בלילה, וכעת הם מדברים על סיכוי לשלג רק בחמישי בערב. גם אם ירד שלג בבירה, הוא כנראה יהיה קל - כזה שיעלם לפני שיגע בקרקע.

שירותי הכיבוי בעיר נערכים אף הם לסערה הצפויה ולחורף בכלל, בין היתר בבדיקת הציוד שברשותם, הדרכות לנהיגה נכונה בתנאי מזג אוויר קיצוניים, הכנה לתגבור המשמרות, לשאיבת מוקדי הצפות ולפינוי צירים במקרה של שלג. שירותי הכבאות וההצלה גם פרסמו רשימת הנחיות לציבור, הכוללות בין היתר קשירת פרגולות ואנטנות, ניקוי מרזבים, הימנעות מעומס על מערכות החשמל והרחקת תנורי חימום מחומרים דליקים.

הטמפרטורות בחרמון יצנחו מתחת ל-0

גם חברת החשמל נערכת לתגבור צוותי התפעול ברחבי הארץ על מנת לצמצם ככל הניתן את השפעת פגעי מזג האוויר על האמינות והזמינות של אספקת החשמל ללקוחות. על פי סמנכ"ל חטיבת הלקוחות בחברה, יעקב (יאשה) חאין, מרכזי השירות של 103 יתוגברו אף הם על מנת להקל בדיווחים. היערכות מיוחדת נרשמת גם בבית החולים זיו בצפת, שם מתכוננים לקבלת חולים הסובלים ממכות קור ומהיפותרמיה, ובנמל חיפה, שבו ייסגרו החל מהלילה מסוף הכרמל והמסוף המזרחי.

שיאה של המערכת החורפית צפוי להגיע בימים רביעי, חמישי ושישי - אז ירדו ממטרים מהצפון ועד הנגב, שילוו ברוחות חזקות מאוד ובסופות רעמים. "בחרמון צפוי לרדת שלג כבד, שככל הנראה יצטבר לכמויות יפות גם באזור הרכבל התחתון", אמר החזאי אורן דוידוף מהשירות המטאורולוגי בבית דגן. "בנוסף יהיה קר מאוד גם ביחס לעונה. אנחנו מדברים על 9-7 מעלות מתחת לממוצע. בצפת לדוגמה אנחנו מצפים ל 5-6 מעלות בלבד בשעות הצהריים של חמישי, ובחרמון הטמפרטורות יכולות לצנוח ל-4-2 מעלות מתחת לאפס".

עוד במהדורה:

תאונת אימונים ברמת הגולן: באימון של כוחות השריון היום בדרום רמת הגולן נפצעו ארבעה חיילים, מתוכם שניים במצב קשה. פרשן וואלה! לענייני צבא אמיר בוחבוט עם העדכון.

היסטוריה בטקס האשכבה לנלסון מנדלה: נשיא ארה"ב אובמה לחץ את ידו של נשיא קובה. עשרות ראשי מדינות הגיעו לטקס האשכבה ביוהנסבורג וספדו למנהיג האפריקני. בנימין נתניהו ושמעון פרס הבריזו, אך הם לא היחידים – אילו מדינות נוספות לא הגיעו לטקס?

קונים בגדים ברשתות הגדולות? עוד חנות של מעצב ישראלי נסגרת. הסיילים שמציעות הרשתות הגדולות נוגסים ברווחי חנויות מעצבי האופנה הישראלים והם נאלצים לסגור את הבאסטה. כתבת וואלה! אופנה רוני ודנאי על תופעת היעלמותם של חנויות הבוטיק של המעצבים הישראלים.

התחזית: לקראת הערב יחלו גשמים בצפון שיתפשטו לכל הארץ. בלילה הם צפויים להפוך לסערה שתימשך כמה ימים.

צפו במהדורה המלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully