וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם אין כסף לחרדים - אין כסף למשרד ראש הממשלה

10.12.2013 / 12:21

יו"ר ועדת הכספים מעכב העברת 211 מיליון שקלים לטובת פרויקטים של משרד ראש הממשלה, ובהן "תגלית", זאת בשל קיצוץ בתקציב קליטתם של תלמידי ישיבות שמגיעים ארצה מחו"ל

ועדת הכספים נגד משרד ראש הממשלה: יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי), מעכב העברה תקציבית בגובה 211 מיליון ש"ח שמיועדת לשורת פרויקטים של משרד ראש הממשלה. סלומיאנסקי מסרב להעביר את התקציבים, שרובם מיועדים לפרויקטים לעידוד עלייה "תגלית" ו"מסע", עד שלא יוחזר תקציב בגובה כ-48 מיליון שקלים לטובת תלמידי ישיבות מחו"ל שמגיעים לישראל.

מכיוון שסוף השנה מתקרב, אם המחלוקת התקציבית לא תיפתר בימים הקרובים - הכסף לא יועבר והפרויקטים המדוברים יספגו פגיעה קשה. מבין אותם 211 מיליון שקלים, כ-181 מיליון מיועדים לפרויקטים "תגלית" ו-"מסע" שעוסקים בעידוד עלייה וחיזוק הקשר בין ישראל לקהילות יהודיות בעולם. חלק מהכסף אמור לכסות סיורים של שני הפרויקטים שכבר התבצעו. פגיעה בפרויקטים הללו תגרור בעקיפין גם פגיעה כלכלית בחברות התעופה ובשורת עסקים שקשורים בחוזים לפרויקטים הללו.

מעבר לתקציבי "תגלית" ו"מסע", כ-30 מיליון שקלים נוספים שמעוכבים מיועדים לשורה של נושאים בהם מטפל משרד ראש הממשלה - החל מפרויקטים חברתיים במגזר הדרוזי, שצפויים להיסגר אם התקציב לא יועבר, דרך תקציבים לתחזוקת הכותל המערבי ולפיתוח העיר העתיקה ועד לתקציב הוועדה לבדיקת תחליפי נפט.

ח"כ סלומיאנסקי מעכב את התקציבים במחאה על הקיצוץ בתקציב שמיועד לקליטת תלמידי ישיבות מחו"ל, בגובה כ-48 מיליון שקלים. מדובר בקיצוץ עליו הוחלט במשרד החינוך, שאין לו קשר ישיר למשרד ראש הממשלה. אלא שסלומיאנסקי מתנגד להעברת תקציבים לפרוקיטים "תגלית" ו-"מסע", בשעה שמקצצים לתלמידי הישיבות. בהקשר הזה, יש לציין כי בפרויקט "מסע" אמורים להשתתף השנה אלפי תלמידי ישיבות תורניות.

כותרות פוליטיות אחרונות
חוק הריכוזיות עבר פה אחד: "חג לכלכלת ישראל"
בנט מסביב לעולם: שהה 32 ימים בחו"ל ב-8 חודשים
בנט: "כאילו שחסר לי כסף לטוס לחו"ל אחרי האקזיט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully