וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר ויחיא הסכימו על "עזה ובית לחם תחילה"

אלוף בן

19.8.2002 / 0:29

ישראל הסכימה להרחיב את התוכנית לעיר בגדה; הפלסטינים ויתרו בתמורה על התביעה שצה"ל ייסוג קודם ליישום התוכנית; ההסכמה: פעולה "להרגעת המצב הביטחוני והפחתת האלימות והטרור"

ישראל והרשות הפלסטינית הסכימו אמש להתחיל ביישום התוכנית להפסקת אש מדורגת, המכונה "עזה ובית לחם תחילה" - כך הודיעה לשכת שר הביטחון, בנימין בן אליעזר, בתום פגישתו עם בכירי מערכת הביטחון הפלסטינית, בראשות שר הפנים, עבד אל-ראזק יחיא, והיועץ לביטחון לאומי, מוחמד דחלאן. בפגישה סוכם כי הפלסטינים יחלו בצעדים "להרגעת המצב הביטחוני, הפחתת האלימות ופעולות הטרור".

מההודעה עולה כי ישראל הסכימה להרחיב את התוכנית מעזה גם לאחת מערי הגדה המערבית, כפי שדרשו הפלסטינים. בתמורה, ויתרו הפלסטינים על תביעתם שנסיגת צה"ל מהערים תהיה הצעד הראשון ביישום התוכנית.

לפי הסיכום, ישראל תפעל להקל על האוכלוסיה בעזה ובית לחם, בעיקר בתחומים האזרחיים וההומניטריים. בשלב הראשון, לא מדובר על נסיגת צה"ל מעמדותיו בשתי הערים, וגם לא על פעולה פלסטינית נגד תשתית הטרור, כמו מעצרים ואיסוף נשק. בימים הקרובים יהיו פגישות מפקדים ברמה המקומית, ובן אליעזר הודיע שהוא ימשיך במעקב ובמפגשים עם הפלסטינים.

"צעד אחר צעד"

בפגישה אמר שר הביטחון כי "זו ההצעה הריאלית ביותר שיש, ללכת צעד אחר צעד. ככל שתתחילו, אנחנו נמשיך, אנו רוצים לפעול, וזו הדרך היחידה להביא למהלך ביטחוני ומדיני בעתיד. יש כאן הזדמנות אמיתית לפלסטינים להפסיק את האלימות והטרור ולצאת לדרך חדשה, ואנו מצדנו נעשה את כל הצעדים הדרושים כדי לאפשר זאת".

בפגישה נכחו מהצד הישראלי אלוף פיקוד המרכז, משה קפלינסקי, אלוף פיקוד הדרום, דורון אלמוג, סגן מתאם הפעולות בשטחים, תא"ל כמיל אבו רוקון, וראשי המרחבים של השב"כ בגדה המערבית וברצועת עזה. נעדרו מהפגישה ראש השב"כ, אבי דיכטר, וראש אג"ת, האלוף גיורא איילנד, שפגישתם האחרונה עם הפלסטינים התפוצצה, והסתיימה בהאשמות פלסטיניות על חזרה ישראלית מהצעות קודמות של בן אליעזר. מהצד הפלסטיני השתתפו, בצד יחיא ודחלאן, גם הגנרלים עבד אל ראזק מג'יידה וחאג' איסמעיל וריבחי ערפאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully