וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטמבלוויזיה" אומרת לא לרב אמנון יצחק

19.8.2002 / 0:00

חברת הכבלים "תבל" ביקשה למנוע שידורי תוכניתו של המחזיר בתשובה; הסיבה: חשש שהיא תסית נגד החילונים; במועצת הכבלים והלוויין יחליטו בקרוב; בינתיים, המחזיר בתשובה - בסימן שאלה

הרב אמנון יצחק לא ינחה ככל הנראה תוכנית בטלוויזיה. מועצת הכבלים והלווין החליטה אמש לחזור בה, ולמנוע את שידור תוכניתו החדשה של הרב יצחק בערוץ הקהילתי בחברת הכבלים "תבל". הסיבה: חשש כי התוכנית מסיתה נגד האוכלוסיה החילונית.

מועצת הכבלים והלוויין אישרה בשבוע שעבר לשדר את תוכניתו של הרב, שנוהג פעמים רבות לצאת נגד הצפיה ב"טמבלוויזיה", כהגדרתו. אולם חברת "תבל" פנתה למועצה והביעה את החשש בדבר ההסתה. בגלי צה"ל דווח כי במועצה יצפו בימים הקרובים במשדר ויחליטו אם לפסול אותו.

"חוסר שיקול דעת"

כתבת "הארץ" ענת באלינט מוסיפה:

מועצת הכבלים והלוויין נענתה בשבוע שעבר לבקשת עמותת שופר לשדר את הרצאותיו של הרב יצחק, המטיפות לחזרה בתשובה. הנימוק היה שהן עומדות בקריטריון של "שידורי דת", המותרים לשידור בערוץ הקהילתי על פי חוק התקשורת. התוכנית אמורה היתה לעלות לשידור בכל יום ראשון ב-22:00.

עמותת עם חופשי והמרכז לפלורליזם יהודי מחו בפני יו"ר המועצה, דורית ענבר, על ההחלטה. מעם חופשי נמסר כי אם ההחלטה לא תשונה בתוך 30 יום, העמותה תפנה לבג"ץ בדרישה לבטלה. במכתב שהעבירה לענבר נכתב כי בהופעותיו בציבור "יצחק יצר פעם אחר פעם ריב ומדון, השתלח בברוטליות ברבדים שונים ומגוונים של החברה הישראלית, בהם ציבור העולים מברית המועצות לשעבר, הציבור החילוני והקהילה ההומו-לסבית".

בעם חופשי טוענים כי יצחק משפיע בדרכים שנויות במחלוקת על קטינים הסובלים ממצוקה נפשית ומשכנעם לחזור בתשובה. לטענתה, "החלטת המועצה לוקה קשות בחוסר שיקול דעת". שתי העמותות ציינו כי יצחק השווה את העובדים בתעשיית הטלוויזיה לסוחרי סמים, ואף יצא בעבר נגד קיום מדינת ישראל.

אסור לאסוף תרומות בשידורים

ממועצת הכבלים נמסר כי שידור הרצאותיו של יצחק יצטרך לעמוד בכללים שקבעה המועצה לשידורי דת. בין השאר, נקבע כי המשדרים יכולים לכלול תמיכה בעקרונות דת, אמונה או דרך חיים, אך לא להשפיע בצורה בלתי הוגנת על הצופים. כמו כן, הכללים אוסרים איסוף תרומות בשידורים והבעת זלזול באמונה של דתות ועדות אחרות.

במכתב התשובה שלה למרכז לפלורליזם יהודי כתבה ענבר, כי האחריות לתוכן המשדרים מוטלת על בעל הזכיון. "היה ותפר עמותת שופר את הדין, את הכללים או את החלטות המועצה, תמצה המועצה עמה את הדין ותמנע את השידורים", מסרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully