וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים דחו הצעה לאסור אפליה על רקע נטייה מינית

8.12.2013 / 17:46

שרי הבית היהודי וישראל ביתנו בוועדת השרים לחקיקה התנגדו להצעה שביקשה להרחיב את הגדרת האפליה בחוק. נדחתה גם הצעה להשוות את הזכאות של זוגות חד-מיניים בהלוואות לדיור

שלב נוסף במלחמה האזרחית בתוך הקואליציה: ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום (ראשון) את ההצעה של חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד) להרחיב את הגדרת האפליה בחוק, כך שהיא תכלול מעבר לדת, גזע ומין גם איסור להפלות אדם על רקע נטייה מינית.

עוד בנושא:
השר אריאל: ”הומואים זה לא דבר נורמטיבי, לא נושא חשוב”
הטבות לחד-מיניים: קרב בין הבית היהודי ליש עתיד
בקרוב: נקודות זיכוי במס – גם להורים חד-מיניים

מפגינים נגד הומואים ליד הדומה של רוסיה, מוסקבה, יוני 2013. רויטרס
הצעת חוק נוספת שנועדה להעניק שוויון זכויות לקהילה הגאה/רויטרס

בהצעה תמכו השרים ציפי לבני, לימור לבנת, גלעד ארדן, יעל גרמן ויעקב פרי. חמשת שרי הבית היהודי וישראל ביתנו - אורי אורבך, אורי אריאל, סופה לנדבר, יצחק אהרונוביץ' ויאיר שמיר - התנגדו להצעה. השרים יאיר לפיד, גדעון סער ויובל שטייניץ נעדרו מהישיבה ולכן, במצב של שוויון, ההצעה נדחתה. שרי ישראל ביתנו דחו הצעת פשרה של השר אורי אורבך לפיה ההצעה תעבור בתנאי שתאסור גם אפליה על רקע מקום מגורים, סעיף שנועד להיטיב עם מתנחלים. השרה גרמן הודיעה כי תגיש ערר שיחייב את העלאת החוק מחדש.

"לפיד הפך את החד-מיניים לקרדום פוליטי לחפור בו"

גורמים בבית היהודי התייחסו להפלת החוק ואמרו כי שר האוצר ויו"ר יש עתיד, "יאיר לפיד, הפך את הזוגות החד-מיניים לקרדום פוליטי לחפור בו. הוא נזכר בקיומם ככל שהסקרים שלו גרועים יותר. פופוליזם אינו תחליף לעבודת מטה מקצועית, הכנסת היא לא טור בעיתון ונדרשת הבנה של תהליכי חקיקה במקום כותרות. אנחנו מציעים ליאיר לפיד - הטבות ולא כותרות".

מישראל ביתנו נמסר בתגובה: "מדיניות המפלגה היא בהחלט 'חיה ותן לחיות', אבל לא כל דבר צריך לבוא לידי ביטוי בחקיקה".

ועדת השרים לענייני חקיקה מורכבת מנציגי כל סיעות הקואליציה, ותפקידה להחליט אילו הצעות חוק יועלו למליאת הכנסת בתמיכת הממשלה - שמחייבת את כל חברי הכנסת של הקואליציה, ואילו הצעות חוק לא יזכו לתמיכת הממשלה. אם הצעת חוק לא מאושרת בוועדה, בה חברים 13 שרים, שמורה להם הזכות לערער על ההחלטה ולדרוש דיון מחודש.

מוקדם יותר היום, דחתה הוועדה גם את הצעת החוק של חבר הכנסת דב חנין (חד"ש), שביקשה להשוות את הזכאות של בני זוג מאותו המין בהלוואות לדיור מהבנקים לאלה של בני זוג הטרוסקסואלים. השרים דחו פה אחד את ההצעה, בנימוק שקיימות בעניין תקנות משנת 2007, שהופכות את הצעת החוק למיותרת. ח"כ חנין מסר בתגובה להפלת החוק: "הגיע הזמן שהשוויון יוגדר ויטופל בחקיקה ראשית ולא בכל מיני נהלים חצי חבויים מתחת לשולחן או מסביב לו".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully