וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בקהילה הגאה: "אורי אריאל פוליטיקאי חשוך"

ח"כ ניצן הורוביץ תקף את שר השיכון שאמר שהומואים "זה לא דבר נורמטיבי" וכינה את התבטאויותיו "הומופוביות". אגודת הלהט"ב: "בבית היהודי רוצים להפוך את ישראל למדינת דת"

דבריו של שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, בתכנית פגוש את העיתונות אמש (שבת) לפיהם זוגות חד-מיניים אינם זכאים להכרה ממלכתית בהטבות מס כמו זוגות נשואים, עוררו זעם בקרב הקהילה ההומו-לסבית בישראל.

חבר הכנסת ניצן הורוביץ' גינה את הדברים ואמר כי אריאל הוא "פוליטיקאי חשוך". לדבריו, "ההתבטאויות ההומופוביות שלו מייצגות את המפלגה שלו, שדוגלת באפליה וכפייה דתית".

הורוביץ' לא חסך בביקורת גם על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומפלגתו של שר האוצר יאיר לפיד, כשאמר: "השאלה הגדולה היא מדוע ראש הממשלה מאפשר לשר בממשלתו לפגוע במאות אלפי ישראלים, ומדוע שותפיו לקואליציה כמו אנשי 'יש עתיד' מעניקים לו גיבוי. השורה התחתונה היא שהמדינה חייבת להכיר בזוגות חד-מיניים ולהעניק להם שיווין זכויות מלא. אנחנו נגרום לזה לקרות על אפו וחמתו של אורי אריאל ודומיו".

עוד כתבות בנושא:
הטבות לחד-מיניים: קרב בין הבית היהודי ליש עתיד
בקרוב: נקודות זיכוי במס – גם להורים חד-מיניים
הבית היהודי הסירה הווטו מחוק השוויון להומואים

"השר אריאל מעוות את האמת"

ארגונים המייצגים את הקהילה הגאה בישראל, הביעו גם הם תגובות זועמות בהתייחס לדבריו של אריאל. בארגון הומואים דתיים (הו"ד) אמרו אמש: "השר מביע 'מסקנות' מבלי להתייעץ עמנו. זכותו של כל אדם אמנם להביע את דעותיו אך כשזה נעשה מתוך חוסר ידע מוחלט, עיוות האמת ושיח חד צדדי, יש בכך אחריות ציבורית".

דובר אגודת להט"ב (לסביות, הומואים, טרנסקסואלים וביסקסואלים) וחבר הוועד המנהל, גיל קול, אמר בתגובה: "צר לנו שחבר הכנסת אורי אריאל וחבריו למפלגת הבית היהודי פועלים על מנת להפוך את ישראל, שהיא מדינת לאום יהודי, למדינת דת". עוד הוסיף קול: "האייתוללות מהבית היהודי, כולל עלה התאנה החילוני של המפלגה, איילת שקד, מעוניינים להפוך ילדים במשפחות להט"ביות ליתומים מהורה אחד בעיני מדינתם שלהם, מדינת ישראל. הכפייה הקיצונית של חברי מפלגת הבית היהודי לא רק שאינה נורמטיבית, אלא גם רחוקה מלהיות נורמלית במדינה דמוקרטית".

אריאל התראיין אמש לתכנית פגוש את העיתונות בערוץ 2, והביע את התנגדותו להכרה ממלכתית בזוגות חד-מיניים בנוגע להטבות מס שמוענקים לזוגות נשואים. "הומואים זה לא דבר נורמטיבי", אמר אריאל. "יש בכל חברה 'כאלה'. המדינה צריכה לתת תשובה לאנשים האלה, ויש הבדל בין הפרט לבין המדינה. בפרטים המדינה מטפלת". דבריו של השר אריאל באים על רקע הצעת החוק של חברת הכנסת עדי קול (יש עתיד) שקיבלה השבוע את אישור ועדת השרים לענייני חקיקה.

(עדכון ראשון: 23:30)

לפניות לכתבים:
עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il
דנה ויילר-פולק - danawp@walla.com
יהושע בריינר - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully