וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בצפון אירופה: אלפים פונו, רכבות הושבתו

5.12.2013 / 23:08

בבריטניה גרמו הרוחות העזות למותם של לפחות שני בני אדם, ורבבות נותרו ללא חשמל. בארבע מדינות בגרמניה נקראו התושבים להישאר בבתים: "הסכנה להצפות גבוהה"

בעין הסערה: רוחות עזות במיוחד החלו לפקוד הערב (חמישי) את מדינות צפון אירופה הגובלות בים הצפוני, בהן בריטניה, הולנד, גרמניה שוודיה, ודנמרק. בבריטניה נמדדו רוחות שנעו במהירות של עד 225 קילומטרים בשעה, והסערה אף גבתה שני קורבנות: נהג משאית בסקוטלנד נהרג כאשר משאיתו התהפכה בשל הרוחות העזות סמוך לאדינבורו, ובנוטינגהמשייר שבמרכז אנגליה נהרג אדם מנפילת עץ.

לפני כחודש: סופה חזקה בבריטניה

צפו בסרטון שצולם סמוך למאקדאף בסקוטלנד

בצפון בריטניה גרמה הסערה להפסקות חשמל בכ-100,000 בתים, רובם בסקוטלנד. המשטרה קראה לכ-15 אלף תושבים בחופים המועדים לשיטפונות להתפנות מבתיהם. העיירה ריל שבווילס הוצפה לחלוטין עוד בבוקר, וכוחות חירום פינו את תושביה בסירות הצלה. כמו כן, החליטו הרשויות בבריטניה להוריד את הסכר בנהר התמזה בלונדון.

בגרמניה התכוננו מבעוד מועד לסערה שמורגשת בעיר הצפונית המבורג, שם התבטלו כל הטיסות ורבים מבתי הספר, בתי חרושת, ושווקי חג המולד נסגרו. "מה שמסוכן באמת בסערה הזאת זה שהרוחות ימשיכו לסעור במשך שעות", אמר חזאי השירות המטאורולוגי הגרמני, אנדראס פרידריך. "הסכנה להצפות גבוהה". אזהרת מזג אוויר חמורה יצאה בארבע מדינות מחוז בצפון גרמניה – המבורג, ברמן, סקסוני התחתונה, שלזוויג-הולשטיין - ותושבים נקראו להישאר בבתיהם מחשש לפגיעה מעצים שיקרסו או גגות שיתנתקו ויעופו ברוח.

פינוי תושבים בשיטפון בוויילס, בריטניה. רויטרס
תושבים מפונים בעיר ריל שבווילס/רויטרס

גשר אורסונד המחבר בין דרום שוודיה לדנמרק נסגר בצהריים, וחלק מקווי הרכבת בדרום שוודיה ובדנמרק נסגרו. גם הטיסות בדנמרק הושבתו, כמו גם תנועת הרכבות בצפון הולנד. בשדה התעופה סחיפהול באמסטרדם בוטלו 50 טיסות וייתכנו ביטולים נוספים.

באוקטובר האחרון היכתה בבריטניה סופה חזקה, שקיבלה את השם "סנט ג'וד". אותותיה ניכרו גם בצרפת, שבה נמדדו רוחות במהירות של כ-130 קילומטרים בשעה שהיכו בצפון המדינה וגרמו לניתוקם של כ-30 אלף בתים מחשמל. הסופה המשמעותית האחרונה שהייתה לפני כן בממלכה הייתה רק ב-2008.

גלים גבוהים בחוף בחבל הארץ יוטלנד בדנמרק. רויטרס
גלים מכים במזח בחוף בחבל הארץ יוטלנד בדנמרק/רויטרס
אישה נאבקת ברוח בגרמניה. רויטרס
אישה נלחמת ברוח בחוף בצפון גרמניה/רויטרס
אנשים מנסים לגרוף מים מחנות בוויטבי בצפון אנגליה. רויטרס
עובדים מנסים לגרוף מים מחנותם בוויטבי שבצפון אנגליה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully