וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימותים במרכז-אפריקה: צרפת שלחה עוד חיילים

5.12.2013 / 16:36

פריז ממשיכה לנסות להשליט סדר ברפובליקה המרכז אפריקנית לאחר ש-105 בני אדםנהרגו גם היום בבירה בנגוי. "האירועים מקבלים נופך דתי, וזה רציני מאוד", העריך שר החוץ הצרפתי

105 בני אדם נהרגו היום (חמישי) ועשרות נוספים נפצעו במהלך עימותים אלימים בבנגוי, בירת הרפובליקה המרכז-אפריקנית – כך דיווחו עדי ראייה לסוכנות הידיעות רויטרס. 80 מבין הגופות נמצאו בתוך אחד המסגדים בעיר וברחובות הסמוכים לו, כשעליהן ניכרות פציעות סכים ויריות. עקב העימותים, הצבא הצרפתי שלח עוד 250 חיילים לבירת המדינה, כחלק מכוח של 600 חיילים צרפתים שכבר נמצא ברפובליקה המרכז-אפריקנית. דובר משרד ההגנה הצרפתי מסר: "בשלב זה, חיילים צרפתים נשלחו לבנגוי על מנת לאבטח ולבצע סיורים בעיר".

כאוס מוחלט במרכז אפריקה: צרפת משגרת מאות חיילים

חיילי קבוצת המורדים סלקה, בנגי, הרפובליקה המרכז-אפריקנית, 5 בדצמבר 2013. AP
חיילי קבוצת ה"סלקה" השולטת כרגע ברפובליקה/AP

מועצת הביטחון של האו"ם קיבלתה החלטה שמאפשרת לצרפת להפעיל כוח ברפובליקה המרכז-אפריקנית. שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס אמר לפני כן בראיון לרשת הצרפתית BFMTV כי ההחלטה תכריע אם יותר לצרפת לשלוח כוחות תגבור על מנת להשיב את הסדר על כנו במדינה, מאז הסלמת המצב שם. סבבי אלימות במדינה החלו בחודש מרץ האחרון, לאחר הדחתו של הנשיא פרנסואה בוזיזה לטובת "סלקה", קבוצת מורדים איסלאמיים.

פביוס טען כי הכוחות הזרים במדינה יכללו בעיקר חיילים ממדינות אפריקניות נוספות, והצרפתים יקבלו אישור "לספק להם תמיכה, במטרה להימנע מהטרגדיה ההומניטרית המזעזעת שמתרחשת שם, ולהשיב ביטחון למדינה". הוא המשיך והגן על החלטת צרפת להתערב בנעשה במדינה. "השגריר מעדכן אותי מדי שעה. אנחנו עוד לא יודעים מה היקף העימותים, אך זה נכון שבשבועות האחרונים הייתה הסלמה", סיפר פביוס, "אתמול, 12 בני אדם נרצחו. האירועים מקבלים נופך דתי, וזה רציני במיוחד, ולא אופייני לרפובליקה המרכז-אפריקנית".

חיילי קבוצת המורדים סלקה, בנגי, הרפובליקה המרכז-אפריקנית, 5 בדצמבר 2013. AP
חיילים בצומת בבירה בנגוי, היום/AP

ההידרדרות במצב ברפובליקה המרכז אפריקנית החלה בחודש מרץ האחרון, אז הודח הנשיא פרנסואה בוזיזה, ואת השלטון החליף ראש הממשלה מישל דג'וטודיה, שפיקד בעבר על כוחות המורדים – ה"סלקה". ברחבי המדינה נפרשו כנופיות איסלאמיות חמושות, רובן של מורדים לשעבר, ואלה תקפו באלימות תושבי כפרים שונים.

הממשלה בבירה בנגוי מכחישה כי היא פועלת נגד אחת הקבוצות, אולם מכירה בכך שיש למצוא פתרון למשבר החריף. ברפובליקה המרכז-אפריקנית חיים 4.6 מיליון אזרחים, כמחצית מהם נוצרים וכ-15% מהם מוסלמים. מקורם של רבים מהמורדים בצ'אד ובסודאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully