וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי כאן הסטריאוטיפ?

ד"ר חיים שיין

5.12.2013 / 8:15

כשרזי ברקאי הישווה בין הקהל של הרב עובדיה יוסף לקהל של אייל גולן, הוא דיבר מנהמת ליבו. זהו לב יהיר ומתנשא של בני האליטה הוותיקה כלפי ישראל השנייה. אותה אליטה אינה מסוגלת להפנים שמדינת ישראל שינתה את פניה ואינה מוכנה עוד להרכין ראש בפני הפטרנליזם המתנשא של יזמי כור ההיתוך.

כשהוריי ניצולי השואה הגיעו לארץ ישראל לאחר שנות סבל וייסורים, הם כונו בפי אבותיו הרוחניים של רזי ברקאי "סבונים", ועולי ארצות המזרח שירדו מהמטוס ונישקו את אדמת ארץ ישראל נחשבו כחבורה פרימיטיבית שתקלקל את האחווה הכנענית של יושבי הארץ הוותיקים.

למרות טענתם לפלורליזם ליברלי, חבריו לדרך של ברקאי הם בעלי חשיבה סטריאוטיפית. מבחינתם, כל המזרחיים הם עובדי אלילים, כל המתנחלים נוער גבעות מסוכן, כל החרדים פרזיטים, כל העולים מארצות חבר העמים ליברמנים מפחידים, וכל מצביעי הימין חלושי דעת. לדידם, רק שוכני הביצה התל?אביבית ואוהדיהם זכו למנה גדושה של נאורות ותבונה.
החילוניות הישראלית המעוגנת ברוח הליברליזם המערבי היתה אמורה להבטיח את יכולתה של מדינת ישראל להכיל את הקבוצות המגוונות בחברה ולתת ביטוי לקלידוסקופ הישראלי המתהווה במולדת ההיסטורית. במקום זאת, היא הפכה לגורם מרכזי ביצירת פלגנות, ריב אחים ושלילת האחר.

אותו מיעוט זניח של אנשי רוח ותקשורת, השולטים בערוצי הידע והמידע, פורמים מבוקר עד ערב את אריג הלכידות הישראלית. זו לכידות שהיא הכרחית לקיומה של מדינה, הנתונה לאיומים מתמשכים.

טענה שקרית ומעוותת

הציונות המודרנית היא ניסיון ייחודי בהיסטוריה העולמית להשיב הביתה עם שגלה מארצו והתפזר על פני כל העולם. זהו עם שחידש את שפתו, בנה את מדינתו והגשים חלום של דורות. אלה היוצרים את המחיצות בתוך החברה הישראלית, ולצערי מצויים בכל המחנות, מסכנים את הפרויקט הציוני יותר מהפלשתינים והמהאיראנים.

אני מעריץ של הרב עובדיה יוסף. שנים מחיי השקעתי בלימוד משנתו, חזונו ופסיקותיו. שנים שבהן גיליתי מהי גאונות מופלאה. הרב עובדיה יוסף, כדי לסבר את אוזנו של רזי ברקאי, הוא איינשטיין (אלברט) של ההלכה היהודית. בעוד מאות שנים, כשכולנו כבר לא נהיה כאן, יהודים ילמדו את כתבי ההלכה של הרב עובדיה ויקנאו בנו שזכינו להכירו אישית.

ספריהם ומאמריהם של יורם קניוק, נתן זך ואורי אבנרי, כמו גם פס הקול של תוכניות הרדיו של רזי ברקאי יימצאו, אולי, במחסנים של הוצאות ספרים ותחנות רדיו נשכחות. צריך מידה רבה של רשעות וזדון כדי להשוות בין מעריצי הרב עובדיה לאלה של אייל גולן.

כמו רבים אחרים, גם לי יש ביקורת על אמירות כאלה ואחרות של הרב עובדיה יוסף. אך לטעון כי למעריצים המזרחיים של אייל גולן אין ביקורת על מעשיו הנלוזים מוסרית - זו טענה שקרית ומעוותת.

עצתי לרזי ברקאי ולחבריו: ללמוד מעט על מורשתו התורנית של הרב עובדיה ולטייל בשביל ישראל כדי להכיר את הפסיפס הנפלא של מדינתנו - מדינה שהיא נס גלוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully