וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה כבר לא חיזבאללה שאחרי חיסול מורנייה

פרופ' אייל זיסר

5.12.2013 / 8:02

שמו של חסן לקיס, בכיר חיזבאללה שחוסל שלשום בידי אלמונים בסמוך למקום מגוריו בביירות, לא היה ידוע כמעט מחוץ לשורות הארגון. הוא לא נמנה עם מנהיגיו הפוליטיים, אלו המרבים להופיע מעל אקרני הטלוויזיה ומוכרים בלבנון ומחוצה לה.

ובכל זאת, תגובתו של חיזבאללה מלמדת כי עם חיסולו של לקיס ספג הארגון מכה קשה וכואבת. אחרי הכל, בכל יום מביא הארגון לקבורה את לוחמיו הנהרגים בעשרות, ואף במאות, בקרבות בסוריה. ואף על פי כן, הרוגים אלה לא זכו לכבוד שלו זכה לקיס בערוצי התקשורת של חיזבאללה.

ללבנונים רבים, שבחלקם לא שמעו עד אתמול את שמו של לקיס, הזכירה תגובת חיזבאללה את האופן שבו הגיב לחיסולו של מפקדו הצבאי עימאד מורנייה לפני כחמש שנים, בפברואר 2008, בלב דמשק.

חיזבאללה שקוע בביצה הטובענית בסוריה

אלא שחיסולו של מורנייה בדמשק בא שנה וחצי לאחר סיומה של מלחמת לבנון, שבמהלכה פיקד על לחימתו של הארגון נגד ישראל. באותה עת היה חיזבאללה מצוי בשיא תהילתו, זוכה להערצה של המונים בכל רחבי העולם הערבי והמוסלמי. אין פלא כי האצבע המאשימה של חסן נסראללה וחבריו הופנתה לכיוונה של ישראל כחשודה העיקרית ברצח. ועם זאת, עד היום נמנע הארגון מלנקום את דמו של מפקדו הנערץ, מפחד תגובתה של ישראל.

אלא שחמש שנים לאחר מכן, בעת שארגון חיזבאללה מביא לקבורה את חסן לקיס, מדובר בארגון אחר. חיזבאללה שקוע בביצה הטובענית בסוריה, וכאמור מאבד שם מאות לוחמים. בעולם הערבי הפך הארגון ליעד להתקפות ולביקורת חריפה מאין כמותה, ולבסוף, אף מבית, בתוככי לבנון, הוא סופג לא רק ביקורת אלא גם מטעני נפץ, קטיושות ולאחרונה אף פיגועי התאבדות שמפילים הרוגים ופצועים רבים מקרב תומכיו. מאחורי ההתקפות על חיזבאללה עומדים ארגונים איסלאמיים רדיקליים, המבקשים לנקום בו את דמם של אחיהם וחבריהם הנהרגים בידי לוחמי חיזבאללה בסוריה.

ובכל זאת, בכירי הארגון בחרו להאשים את ישראל באחריות לרצח לקיס. אחרי הכל, מעבר לכך אין ביכולתם לעשות דבר - לא למול ישראל המוסיפה להרתיע אותם, ולא למול מתנגדיהם בלבנון שמיהרו, אגב, לקבל אחריות לחיסול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully