וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותר החומר הרדיואקטיבי שנגנב ממשאית במקסיקו

5.12.2013 / 1:24

לאחר שעלה חשש שהחומר המשמש לעיתים בייצור נשק גרעיני יגיע לידיים עוינות, הרשויות במדינה הצליחו לאתר את המטען. הערכה: הגנבים לא ידעו מה הכיל המטען, שהגיע מבית חולים

צילום: רויטרס , עריכה: טל רזניק

משאית שנשאה חומרים רדיואקטיביים רפואיים מסוכנים, שעלולים לסייע להרכבת פצצה, נגנבה ביום שני במקסיקו. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הודיעה אתמול כי הרשויות במדינה יידעו אותה אודות גניבת המשאית, שהייתה בדרכה מבית חולים בצפון העיר טיחואנה למרכז לאחסון פסולת רדיואקטיבית, כשבמטענה חומר מסוג "קובלט-60" המשמש לעיתים בייצור נשק גרעיני. הלילה (חמישי) הודיעו הרשויות במדינה כי החומר אותר והגנבים הוציאו אותו מתוך המכולה האטומה בה היה.

עוד בחדשות מהעולם:
רבבות ברחובות אוקראינה: "המשטר מעלים אנשים"
בריטניה: חייל אולץ לשתות 16 צ'ייסרים ברצף – ומת
אסון בשחקים: התנגשו בצניחה חופשית - ונהרגו

משאית עם חומר רדיואקטיבי נגנבה במקסיקו, 4 בדצמבר 2013. AP
תמונות המטען שהפיצה הוועדה הלאומית לבטיחות בענייני גרעין/AP

הרשויות במקסיקו הודיעו כי המשאית נגנבה כאשר הנהג עצר בתחנת דלק בעיר טמסקלאפה, במרחק של כ-35 קילומטרים צפונית-מזרחית לבירה מקסיקו סיטי. להערכת הרשויות, הגנבים לא היו מודעים למטען יוצא הדופן של המשאית כיוון שגניבת משאיות אינה אירוע נדיר, מה גם שהאזור בו אירעה הגניבה אינו מהווה את אחד ממעוזם של קרטלי הסמים. "החשד שלנו הוא שהם לא ידעו מה הם גונבים", העריך פרננדו הידלגו, דוברו של התובע במדינת הידלגו במקסיקו. "זה אזור רווי במקרי שוד".

הוועדה הלאומית לבטיחות בענייני גרעין במקסיקו מסרה אתמול כי גורמי אכיפת החוק במדינה ערכו סריקות נרחבות לאיתור המשאית ברחבי הפדרציה. הוועדה הפיצה תמונות של המטען לפני שהועמס למשלוח. על גבי המטען נכתב שמו של בית החולים וכן "חומרים רדיואקטיביים". עם זאת, לפי שעה לא נמסר מהי כמות החומר שהיה במשאית.

גורמי צבא וביטחון רבים הגיעו לאזור בו אותר החומר הרדיואקטיבי ודואגים לסייע בהרחקת התושבים מהאזור, עד להשלמת טיהורו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
משאית עם חומר רדיואקטיבי נגנבה במקסיקו, 4 בדצמבר 2013. AP
חלק מהמטען שתמונותיו הופצו/AP

בהודעת סבא"א נאמר כי בזמן שנגנבה המשאית, "החומר היה מוגן כראוי. עם זאת, החומר יכול להיות מסוכן מאוד לבני אדם אם הוא איננו מוגן או אם הוא ניזוק". הארגון הציע סיוע לרשויות המקומיות בחיפוש אחר המשאית הגנובה, שאותרה כאמור הלילה.

ל"קובלט-60" – האיזוטופ הרדיואקטיבי הנפוץ ביותר של קובלט – שימושים רבים בתעשייה וברדיותרפיה (טיפול רפואי באמצעות קרינה) בבתי חולים. כמו כן, הוא משמש בתעשיית הרדיוגרפיה (שיטת צילום באמצעות קרינה מייננת) לאיתור פגמים מבניים בחלקי מתכת. לפי הסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה, חשיפה לקרינה מ"קובלט-60" מגבירה את הסיכון לחלות בסרטן.

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully