וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ספד לריבלין: "לא חשש להביע את דעותיו"

חברי כנסת ושרים מכל גווני הקשת הפוליטית ספדו לריבלין. נתניהו: "תמיד היה פתוח לשיח ולידידות עם בעלי דעות אחרות". יו"ר האופוזיציה: "שיחק והצחיק מכל הלב ובאהבה גדולה"

עריכה: יאיר דניאל, מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

מלבד היותו שחקן ובדרן מוערך, ספי ריבלין שהלך לעולמו אמש (שלישי) גם היה פעיל פוליטי המזוהה עם הליכוד וחבר מועצת ראשון לציון בעבר. ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לו: "יחד עם רבים בעם, אני דואב את הליכתו של ידידי ורעי ספי ריבלין. ספי היה אמן אהוד שהצחיק בהומור השנון שלו דורות של ישראלים. הוא היה בעל דעות לאומיות מוצקות, והוא אף פעם לא התכופף מול רוחות האופנה". נתניהו הוסיף כי לצד זאת, ריבלין "תמיד היה פתוח לשיח ולידידות עם בעלי דעות אחרות שכיבדו אותו והעריכו אותו. ספי היה אדם ערכי, עקרוני, משכיל, חריף וטוב לב. הוא נאבק במחלתו בגבורה במשך שנים ארוכות מתוך רוח של אופטימיות ותקווה, שתמיד אפיינה אותו. הוא יחסר לי ולעם ישראל עד מאוד".

ידיעות נוספות על מותו של הבדרן והשחקן האהוב:
בתום מאבק ממושך - ריבלין הלך לעולמו בגיל 66
עולם התרבות נפרד מספי: "קומיקאי בחסד עליון"

"ספי שחקן אדיר וקומיקאי ענק, שהדהים אותנו בכישרונו יוצא הדופן עשרות שנים, על הבמה ועל המסך", אמרה שרת התרבות והספורט לימור לבנת. "הכרתי את ספי שנים רבות גם כאיש ליכוד, שאף פעם לא חשש להביע את דעותיו הפוליטיות ואף התייצב לסייע לליכוד במערכות הבחירות. לפני כארבע שנים הצעתי לספי להצטרף כחבר במועצה לתרבות ואמנות והוא הסכים מיד ותרם מהידע הנרחב שלו בישיבותיה. ספי נאבק בגבורה במשך שנים במחלת הסרטן, אך עם חיוכו הבלתי נשכח ועיניו הכחולות, הוא המשיך להצחיק ולא נכנע. כולנו התפללנו לבריאותו של ספי, אהוב הקהל. לכתו היא אבדה גדולה מאוד לעולם התרבות הישראלי ולציבור בארץ שכל כך אהב אותו".

ספי ריבלין מצטרף לליכוד. נעם כהן
"הוא היה בעל דעות לאומיות מוצקות, והוא אף פעם לא התכופף מול רוחות האופנה". ריבלין/נעם כהן

ראובן ריבלין, בן משפחתו ספי ריבלין, אמר: "הלך מאתנו הערב אמן דגול, בן לדור המעצבים של החוויה הישראלית. ספי היה הקומיקאי הכי רציני שהכרתי. אצלו התוכן היה חשוב יותר מהצורה ומיכולות הביצוע. יצירותיו והופעותיו הביאו אותנו לצחוק והתרגשות עד דמעות. משפחתו של ספי עלתה עם זאב ז'בוטינסקי. ספי אהב את ארצו ועמו, תמיד היה חדור אמונה, מקרין חום תמידי ועוצמת הזדהות אינסופית. רק לפני שבוע הלך אריק והיום ספי. טובי בנינו נעלמים".

שר הביטחון, משה יעלון, אמר בעקבות מותו של הבדרן והשחקן כי "ספי היה בדרן מהגדולים שקמו במדינת ישראל ותמיד ידע לעשות זאת באופן שגרם לקהלים רבים להתאהב בו. ספי עיצב דור שלם של צעירים בתוכניות הילדים בהן הופיע, ושנמצאות עד היום בזיכרונו של כל אחד ואחת שגדלו עליו, בהם גם ילדיי, כחלק בלתי נפרד מנוסטלגיה מרגשת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

לא חשש ללכת נגד הזרם

"ספי היה אדם נפלא ובעל מניות רבות ב'פס הקול של המדינה'", אמר אתמול יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. "יותר מכל הוא ייזכר כאמן רב יכולות שידע בחן ובהומור המיוחדים לו להעלות חיוך חם ולשחרר צחוק מתגלגל גם ברגעים קשים. בשנים האחרונות קולו של ספי אבד לו בעקבות מחלתו, אך חיוכו ושמחת החיים שלו זרמו בו ובנו בעצמה".

שרת המשפטים, ציפי לבני, הביעה גם היא את תנחומיה למשפחתו של ריבלין. "אנחנו כואבים את מותו של שחקן וקומיקאי מוכשר, שלא חשש להביע עמדות פוליטיות ולהילחם עליהן אף אם היו נגד הזרם. גם כשאיבד את קולו, הוא תמיד נשמע וימשיך להישמע גם בעתיד, ילדים ימשיכו ליהנות מהסדרות הנפלאות שלו שלא ינוס ליחן. אני שולחת את תנחומיי הכנים והעמוקים למשפחתו, ומאחלת לעם ישראל כולו שנזכה לעוד אמנים בסדר הגודל של אלו שאיבדנו בשנה האחרונה. יהי זכרו ברוך".

כיהן כחבר מועצת ראשון לציון פעמיים

"הלך לעולמו בדרן גדול ואומן חשוב", אמר יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג. "אדם שדורות של ילדים גדלו עליו. אני זוכר את ספי ריבלין כנער בניקוי ראש וכאבא צעיר רואה עם ילדי את רגע עם דודלי והבית של פיסטוק. ספי לא חשש והביע באומץ את עמדותיו הפוליטיות הערכתי את זה הגם שלא חלקנו את אותן דעות. ספי שיחק והצחיק מכל הלב ובאהבה גדולה. נזכור ונתגעגע אליו".

ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אמר על ריבלין: "ספי היה בנה של העיר הזאת וכל ימי חייו העניק לה ולתושביה באהבה גדולה. ספי כיהן כחבר מועצה בשתי קדנציות. לאחר שפרש כנבחר ציבור, נעתר להצעתי להיות יועץ לאירועי התרבות של העיר וכאשר הגיע מועד ציון שנתה ה-130 של העיר, עמד ספי בראש מטה האירועים. ספי לא נתן למחלה הארורה להרחיק אותו מהעשייה".

עדכון ראשון: 23:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully