וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מוצרי ניקיון תחת השם "ציקלון B" בחנויות

בת-אל אלון

2.12.2013 / 17:51

יצרנית חומרי הניקיון פרסמה סדרת מוצרים בשם הגז שאיתו עשו הנאצים שימוש לרצח יהודים בשואה. האיחוד האירופי החליט "להתנתק" מהתקשרות עם החברה. "זו בורות - או רוע"

עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

טעות מביכה, בדיחה גרועה או פגיעה מכוונת? חברה צרפתית המשווקת מוצרי ניקיון והגיינה הסירה היום (שני) מאתר האינטרנט שלה עמוד המתאר סדרת מוצרי ניקוי שנקראו בשם "ציקלון B", כשם הגז ששימש את הנאצים לרצח יהודים ואסירים נוספים בתאי הגזים במחנות ההשמדה בזמן מלחמת העולם השנייה. באתר של חברת "IPC-Sa" נראו המוצרים, לצד תיאור אודות יכולות הניקוי והחיטוי שלהם. המוצרים הורדו מהאתר בסוף השבוע, אחרי שהחברה האחראית על ניקיון הפרלמנט האירופי החליטה להפסיק את ההתקשרות עם החברה הצרפתית נוכח השימוש בשם הפוגעני.

במאי האחרון: הקומקום שנראה כמו היטלר שיגע את ארה"ב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
העמוד שהוסר מאתר החברה/מערכת וואלה, צילום מסך

בעקבות החלטת הפרלמנט האירופי פנה היום ערוץ WDR הגרמני למנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופי (EJA), הרב מנחם מרגולין, שגינה בחריפות את החברה הצרפתית. "זו בורות נוראה במקרה הטוב וחוצפה ושיא גינס ברוע ובציניות במקרה שאנשי החברה כן מודעים לשימוש הנורא שעשו הנאצים בחומר", אמר הרב. "אין ספק שזה השם הכי מטונף שיכול להיות למוצר שמבקש לשדר הגיינה".

בשיחה עם וואלה! חדשות סיפר הרב כי מוצרי החברה משווקים גם במרכולים לקהל הרחב, ובאיגוד הופתעו שלא התקבלו פניות מלקוחות זועמים. כשנשאל האם יבקשו באיגוד להסיר את המוצרים מהמרכולים השיב כי "זאת אפשרות שצריך לשקול". לדבריו, כתבת הערוץ ששוחהה עמו קיבלה תגובה מהחברה לפיה אנשיה לא היו מודעים לרגישות הנובעת משם המוצר ויפעלו לשינוי שם המוצר לאלתר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
החברה מסרה לערוץ טלוויזיה גרמני כי יפעלו לשינוי שם המוצר לאלתר/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully