וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבים בינלאומיים מתגייסים למען הבדואים בנגב

1.12.2013 / 13:37

הגרדיאן הבריטי מפרסם עצומת הזדהות עם מאבק הבדואים בתכנית פראוור שעליה חתומים בין היתר המוזיקאי פיטר גבריאל, השחקנית ג'ולי כריסטי, והבמאים קן לואץ' ומייק לי

מערכת וואלה!

שורה של אמנים, מוזיקאים ואנשי רוח בעולם התגייסו למען המאבק הבדואי נגד התכנית להסדרת היישובים בנגב ("מתווה פראוור"). בין האישים – המוזיקאי פיטר גבריאל, השחקנית ג'ולי כריסטי החתומה על קמפיין שמגדיר את מדיניות ישראל בשטחים "אפרטהייד", הבמאי היהודי מייק לי שכינה בעבר למדיניות ישראל בשטחים "התאבדותית" והבמאי המוערך קן לואץ' הידוע בעמדתו האנטי-ישראלית ובכך שתמך בקמפיין להחרמת ישראל.

אלה ואחרים חתמו על עצומה הקוראת לממשלת בריטניה להתנות את יחסיה עם ישראל בשמירה על זכויות אדם והחוק הבינלאומי, ולנקוט פעולות כדי שישראל "תיקח אחריות על מעשיה בעניין". לדברי החתומים על המסמך שפורסם ב"גרדיאן" הבריטי, אם תצא התכנית אל הפועל, 35 יישובים בדואיים בנגב ייהרסו ותושביהם יפונו בכוח מאדמותיהם.

במועצה המקומית חורה ניסו היום להחזיר את הסדר למקומו ולשקם את הנזקים שהותירה ההפגנה אתמול, שבה השתתפו כאלף בני אדם, ואשר הסתיימה במעצרם של 20 בני אדם שנחשדו ביידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון. גם בחיפה, ביפו, ביישובי המשולש ובמוקדים נוספים בנגב היו אמש הפגנות. 11 שוטרים נפצעו באורח קל במסגרת עימותים עם המפגינים, בהם מפקד המחוז הצפוני, ניצב חגי דותן.

עוד במהדורה:

כמה הרוויחה משפחתו של אריק איינשטיין לאחר מותו? תחנות הרדיו השמיעו אינספור שירים של אייקון התרבות הישראלית מאז מותו. כמה כסף תרוויח משפחתו מהתמלוגים של ההשמעות ואיזה שיר התנגן הכי הרבה?

גניבת זרע: בפסק דין יוצא דופן בית משפט חייב אישה לשלם פיצויים לגבר שהכניס אותה להריון משום ששיקרה לו ואמרה שהיא עקרה. הילה קובו קוראת לתקדים מסוכן וקוראת לגברים לקחת אחריות על הזרע שלהם.

פול ווקר, כוכב סרטי "מהיר ועצבני", נהרג אמש לאחר שנהג במהירות הגבוהה פי שלוש מהמותר והתנגש בעמוד. דורון פישלר על האירוניה.

תחזית: היום עלייה בטמפרטורות וחם מהרגיל ויבש, מחר התחממות נוספת, בעיקר בהרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully