וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: רב ראשי אחד בכל עיר - לכהונה מוגבלת בזמן

1.12.2013 / 14:01

ההצעה של ח"כ שטרן מ"התנועה" קובעת כי במקום שני רבנים, אשכנזי וספרדי, ימונה רק רב אחד, למשך עשור וללא קשר לעדה שאליה הוא משתייך. "כהונת שני רבנים - אנכרוניסטית"

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) שלפיה לא יכהנו עוד שני רבני ערים בכל עיר - רב אשכנזי ורב ספרדי, אלא רב אחד בלבד, שייבחר ברוב קולות ללא קשר לעדה שאליה הוא משתייך. עוד קובעת ההצעה כי כהונתו של רב עיר תוקצב לעשר שנים עם אפשרות להתמודדות נוספת. בנוסף, נקבע כי יוגבל הגיל לכהונת רב עיר, לטווח הגילאים שבין 40 ל-70. רוב חברי הוועדה תמכו בחוק, מלבד שני נציגי הבית היהודי בוועדה: שר הפנים, אורי אריאל, והשר לענייני גמלאים, אורי אורבך. ההצעה תעבור כעת הכנה לקראת הצגתה להצבעות במליאה.

"ההידבקות להפרדה העדתית מביאה לריחוק נוסף בין היהדות המבדלת לבין המוני בית ישראל הזקוקים לשירותי הדת במדינה. התיקון נחוץ כיוון שההפרדה העדתית היא אנכרוניסטית וכהונתם של שני רבנים היא מיותרת ומעמיסה עול על קופת הרשות המקומית והמדינה", אמר היום ח"כ שטרן לאחר אישור ההצעה. "הדבר יביא לחיסכון של עשרות מיליונים בשנה, כספים שיוכלו להיות מועברים לכל כך הרבה אתגרים חברתיים המשוועים לסכומים שכאלה".

שטרן הוסיף כי כעת "יוסדר מעמדו של הרב המקומי הראשי כך שתימנע שחיקה בתפקיד וכתוצאה מכך ישופרו השירותים הניתנים לקהילה. הרב יהיה מצוי בחיי הקהילה ויהיה בשיא כוחו כך שיוכל הן להוות סמכות רוחנית משמעותית למבקשים זאת והן לטייב את השירותים השונים הניתנים מטעמו".

עוד על הרבנות:
סכסוכים ונקמנות - מאחורי הקלעים של הרבנות הראשית
הרבנות דורשת: חקיקה בנושאי דת ומדינה רק באישורנו
חוק צהר אושר: זוגות יוכלו לבחור היכן להינשא

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully