וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים כועסים על קיצור החופש: "ילדינו מופלים"

ח"כ גפני היה בין המבקרים של התכנית, שאינה כוללת את החינוך המוכר שאינו רשמי: "בשביל לפיד ופירון – ילד חרדי הוא סוג ג'". משרד החינוך: "שיצטרפו לחינוך הממלכתי-חרדי"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

לצד הברכות הרבות על החלטת משרד החינוך לקצר את החופש הגדול, נשמע היום (חמישי) גם קול ביקורתי מכיוון המגזר החרדי. ח"כ משה גפני מיהדות התורה, טען כי התכנית המוצעת, מפלה את בתי הספר החרדים, משום שהיא כוללת רק את בתי הספר הממלכתיים. "לפיד ופירון עשו היום לראשונה אבחנה ברורה וקבעו כי בעיניהם ילד חרדי בן שש הוא סוג ג'", אמר גפני. "דיברתי עם יו"ר מפעל הפיס ואמרתי שאסור להם ליטול חלק בפרויקט שמפלה ילדים חרדים. זהו פשע מבחינה מוסרית. נעשה כל מאמץ שעד שתתקבלנה החלטות פורמאליות הילדים החרדים לא יופלו לרעה".

גם ח"כ אלי ישי (ש"ס) התייחס לעובדה שמדובר בתכנית שתחול רק על בתי הספר הציבוריים, ולא על המוכר שאינו רשמי – בתי ספר שמקבלים תקצוב נמוך יותר מהמשרד כמו המוסדות החרדיים, ובתי הספר המיוחדים. "יש לברך על כל צעד שיהיה לעזר למשפחות מעוטות יכולת ואני קורא להחיל את התכנית על כלל ילדי ישראל, לרבות תלמידי המוכר שאינו רשמי, ובכך להבטיח סיוע חיוני לכלל ילדי ישראל ללא יוצא מן הכלל ולבל תהיה אפליה", אמר ישי. חבר ועדת החינוך, ח"כ שמעון אוחיון (ישראל ביתנו), אמר מצדו כי העלות לא צריכה ליפול על כתפיהם של ההורים: "אסור שקיצור החופש הגדול יקצר את חשבון הבנק של ההורים". לדבריו, "אני מברך על היוזמה שוודאי תקל על ההורים אך יש לזכור שההורים נושאים בנטל של הוצאות ותשלומים לבתי הספר ואסור להטיל עליהם הוצאות נוספות".

עוד על קיצור החופש הגדול:
קיצור החופש הגדול: כמה כסף זה יחסוך לכם?
פירון ולפיד הודיעו: החופש הגדול יקוצר, יוחלף בקייטנות

ילדים חרדים, מאה שערים.. עומר מירון
גורמים במשרד החינוך דחו את הטענות על אפלית ילדים חרדים/עומר מירון

גורמים במשרד החינוך דוחים את טענות החרדים כנגד אפליית התלמידים החרדים בנוגע לקיצוץ חופשת הקיץ. לדברי הגורמים מגמת השר היא לעודד ולחזק את החינוך הממלכתי ולאור מגמה זו השר קידם את היוזמה החדשה. "במקום שגפני יתלונן על אפליית התלמידים החרדים שיתחיל לדאוג להם ויצטרף לחינוך הממלכתי-חרדי שהשר עמל על הקמתו", אומר אחד הגורמים. לדבריו, "לא תהיה פגיעה רוחנית בתלמידים. הבעיה היא שהעסקנים החרדים לא רוצים לאבד את השליטה על המוסדות שלהם ולכן הם מתנגדים להצטרפות המוסדות לאגף. עדיף שיאפשרו למוסדות להצטרף לאגף וכך גם הם יוכלו ליהנות ממגמת חיזוק מוסדות החינוך הממלכתיים גם בנושא זה וגם בנושאים אחרים. חבל שבמקום זה הם מלינים על אפליה שלא קיימת במציאות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בתי הספר יפעילו קייטנות - ההורים והתלמידים מברכים

על פי התכנית, בתי הספר יפעילו קייטנות לימודיות לתלמידי הגן והיסודי עד כיתה ה', דבר שיקצר את החופש הגדול הלכה למעשה בשלושה שבועות. התכנית צפויה להיות מיושמת בהדרגה בשלוש השנים הקרובות, והיא תתוקצב על ידי משרד החינוך, ההורים וארגונים נוספים. הראשונים לברך היו ההורים. עו"ד גדעון פישר, יו"ר ארגון ההורים הארצי, אמר כי ארגון ההורים הארצי פעל רבות עוד בכהונתו של השר גדעון סער במטרה לקצר את חופשת הקיץ. "ההשפעה על המשק כולו תהיה לטובה כיוון שההורים לא רק יוציאו מכיסם פחות על קייטנות, אלא יוכלו להיות בטוחים שהילדים שלהם מוגנים במסגרת ממלכתית", אמר פישר. "אף פעם לא היה הגיון בחופשה רצופה בת 60 יום - לא לילדים, לא לנו ההורים וגם לא למשק בכללותו. כל הדרך האמנו כי קיצור ימים ספורים במהלך השנה לא ייתן את המענה אליו כמהים מיליוני הורים, ולכן היה חשוב שיימצא פתרון משמעותי יותר לחופשת הקיץ הארוכה. אנו מברכים את שר החינוך שי פירון וממשלת ישראל על ההחלטה האמיצה. ארגון ההורים משוכנע כי במהרה יימצא פתרון ראוי גם ליתר הגילאים ובמיוחד עד וכולל ילדי כיתה ט'. הורי ישראל מודים על המהלך ויעמדו לעזר משרד החינוך במטרה לקדם את המהלך המתוכנן בצורה הטובה ביותר".

פתיחת שנת הלימודים בביה"ס היובל בת"א. יותם רונן
"אף פעם לא היה היגיון בחופשה רצופה של 60 יום", מסרו מארגון ההורים/יותם רונן

גם התלמידים בירכו. גל יוסף, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית (המייצגת את תלמידי כיתות ז'-י"ב), הדגישה בתגובתה כי הפיצול בין חופשות היסודי לעל-יסודי הוא חשוב, ואמרה כי לבני הנוער, בניגוד לילדים הקטנים, החופש משמש לעבודה ולימודים. "בני נוער רבים יוצאים לעבודה כדי לאפשר לעצמם פחות תלות בהוריהם, פעילויות ומשאבים למהלך שנת הלימודים ולעתים אף סיוע לפרנסת המשפחה", הסבירה יוסף. "בני נוער רבים מאוד נוספים הלוקחים חלק בתנועות הנוער ובתכניות המנהיגות של החינוך הבלתי פורמלי יוצאים לסמינרים ומחנות החשובים להעמקת הקשר עם ארץ ישראל והקהילה. לנו, בני הנוער, אין דקה מיותרת בחופשות הניתנות לנו. אנחנו מבינים את ההורים העובדים שמתלוננים על אורך החופשות וחוסר הסנכרון בין החופשות שלהם לבין אלו של ילדיהם. לעומתנו, תלמידי היסודיים זקוקים לתעסוקה במהלך החופשות, לקייטנות, בייביסיטר והפעלות נוספות שמצריכות מההורים השקעת כסף ואנרגיות רבות. אנחנו מברכים על היוזמה החדשה ומודים לשר החינוך על השינוי הגדול אותו הוא עומד לחולל. אנחנו מאמינים שיוזמה זו עתידה להצליח".

כאשר פורסמה התכנית בתחילה, עלה החשש כי היא תפגע בחופשותיהם של המורים. אולם היום נודע כי התכנית תופעל על ידי פרחי הוראה ומורים שיחפצו בכך. מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן הדגיש כי "חופשת הקיץ של עובדי ההוראה לא תפגע בכל צורה שהיא והחלטה על השתלבות בתוכנית נתונה בידי עובדי ההוראה על פי שיקול דעתם. מובן מאליו שעובד הוראה שיבחר להשתלב בתוכנית יתוגמל בהתאם". מועצת תנועות הנוער בירכה אף היא על ההחלטה ומסרה כי חברי תנועות הנוער שמחים לקחת חלק בו. "חברי תנועות הנוער שמחים לקחת חלק בתכנית ורואים בה שילוב נכון וראוי לערכים המשותפים לנו ולמשרד החינוך יחד ננצל את הקיץ לפעילות חינוכית ערכית ומשמעותית עבור כולנו", אמר נפתלי דרעי מזכ"ל מועצת תנועות הנוער.

לפניות לכתבת מיכל רשף: michalresh1@walla.com
לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully